Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, İlahiyat Fakültesi, Felsefe ve Din Bilimleri Bölümü, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2010
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: ŞEYMA TORUN
Danışman: EMİNE KESKİNER
Özet:Anahtar Kelimeler: Sihir, Büyü, Dizi Film, Sihir İçerikli Dizi Film, Çocuk Eğitimi, Din Eğitimi. SİHİR İÇERİKLİ DİZİ FİLMLERİN ÇOCUKLARA OLAN ETKİLERİNİN DİN EĞİTİMİ AÇISINDAN İNCELENMESİ: “SELENA DİZİ FİLMİ ÖRNEĞİ” Araştırmada, sihir içerikli dizi filmlerin bilimsel analizleri yapılarak insan düşünce ve inanç yapısının şekillendiği okul çağı döneminde çocukların ne tür mesajlara maruz kaldıkları din eğitimi açısından incelenmeye çalışılmıştır. Araştırma, girişle birlikte beş bölümden oluşmaktadır. Giriş bölümünde, araştırmanın konusu, problemleri, amacı, önemi ve sınırlılıklarından bahsedilmiştir. Araştırmanın ikinci bölümünde, tezin temelini oluşturan kavramsal ve kuramsal çerçeve üzerinde durularak, sihir, büyü, televizyon, sihir içerikli dizi filmler ve çocuk arasındaki ilişki tartışılmıştır. Üçüncü bölüm, çalışmada kullanılan mülakat ve içerik analizlerinin teknik detaylarını inceleyen metodolojiden oluşmaktadır. Dördüncü bölümde bu analizlerden elde edilen bulgular değerlendirilmiştir. Beşinci ve son bölümde ise öncelikle araştırmadan çıkan sonuçlar değerlendirilmiş, ardından önerilere yer verilmiştir. Keywords : Magic, Witchcraft, Serial Films, TV Series of Magical Contents, Child Education, Religious Edication. ABSTRACT THE STUDY OF EFFECT OF TV SERIES OF MAGICAL CONTENTS UPON CHILDREN IN TERMS OF RELIGIOUS EDUCATION (SELECTED SERIES “SELENA”). In this research, making scientific analysis of TV series of magical contents and considering what kind of messages that is children who are at school age –the period of man`s conception and belief structuring- exposed, has been examined.The research consists of five chapters with Introduction. It was mentioned the topic, problems, purpose, significance and limits of the research in Introduction. It was emphasized the conceptual and theoretical framework of the thesis and it was discussed relation between TV series of magical contents (magic, witchcraft, TV) and children in the second chapter. The third chapter is consists of methodology that analyses technical details of interview and content analysis. In fourth section findings of these analyses were evaluated. In fifth also last chapter results of investigating were discussed.