Ece Ayhan'ın eğitim hakkındaki görüşlerinin incelenmesi


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkçe Ve Sosyal Bilimler Eğitimi Anabilim Dalı, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2019

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: Muhammed Sait Aktaş

Danışman: Mahmut Babacan

Özet:

Sosyal bilim dallarından biri olan edebiyat diğer sosyal bilim dallarıyla da güçlü bir ilişki içindedir. Bu sosyal bilim dallarından biri de eğitimdir. Bazı edebi eserler incelendiğinde edebiyat ve eğitim ilişkisi somut biçimde ortaya çıkar. Edebi eserlerde eğitime farklı nedenlerle değinilmiştir. Türk Edebiyatı özelinde düşünürsek Yeni Türk Edebiyatı dönemi eserlerinde eğitime değinme nedenleriyle Klasik Türk Edebiyatı dönemindeki eserlerde eğitime değinme nedenleri birbirinden farklılık göstermektedir. Bu çalışma Cumhuriyet Dönemi Türk Edebiyatı şair ve yazarlarından Ece Ayhan’ın eserlerini tarayarak eğitim hakkındaki görüşlerini incelemeyi amaçlamaktadır. Çalışma dört bölümden oluşmakta olup birinci bölümde problem tespiti yapılmış ikinci bölümde ise eğitimin toplumsal temelleri üzerine bilgi verilmiştir. Ardından Ece Ayhan’ın eserlerinde eğitimle ilgili bölümler aktarılarak inceleme aşamasına geçilmiştir. Bu sırada eğitim üzerine çalışmalar yapmış kuramcı, felsefeci ve sosyologlardan yararlanılmıştır. Üçüncü bölümde çalışmanın yöntemine dair bilgi verilmiştir. Sonuç bölümünde ise çalışma sonunda elde edilen bulguların değerlendirilmesi yapılmıştır. Çalışmanın niteliği istatistik ve tablo gösterimine uygun olmadığı için çalışma böylece bitirilmiştir. Sonuç bölümünden sonra çalışma boyunca yararlanılan kaynakların dökümü yapılmış ve kaynakça başlığı altında gösterilmiştir. Çalışmanın ileride akademik nitelikli ya da literatüre dayalı olarak yapılacak çalışmalara katkı sağlayacak niteliktedir. Ayrıca Milli Eğitim Bakanlığı’nın yeni bir müfredat oluşturma, eğitimin sosyal ve ekonomik problemlerinin belirlenmesi gibi eğitimle ilgili yapacağı düzenlemelere katkı sağlayacağını umuyoruz. -------------------- Literature, which is one of the social sciences, has a strong relationship with other social sciences. One of these social sciences is education. When some literary works are examined, the relationship between literature and education appears in concrete form. In literary works, education is mentioned for different reasons. In terms of Turkish literature, the reasons for touching education in the works of the period of New Turkish Literature differ in the reasons of touching education in the works in the period of Classical Turkish Literature. This study aims to examine the works of Ece Ayhan, one of the poets and writers of Turkish Literature in the Republican Era. The study consists of four chapters. In the first part, the problem was determined and the second part was given information about the social foundations of education. Then Ece Ayhan's works related to the education section was transferred to the review phase was passed. Firstly poems and later texts were classified and examined. At this stage, theorists, philosophers and sociologists who studied on education were utilized. In the third chapter, the method of the study is given. In the conclusion section, the findings obtained at the end of the study were evaluated. As the nature of the study was not appropriate for the statistical and table representation, the study was completed. After the conclusion section, the resources used during the study have been dumped and shown under the title of bibliography. The study will contribute to future studies based on academic or literature. In addition, we hope that the Ministry of National Education will contribute to the arrangements to be made regarding education, such as creating a new curriculum, determining the social and economic problems of education.