Bloglarda Kullanılan Halkla İlişkiler Stratejileri


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2019

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: DİDEM CANDEĞER

Danışman: Ayşe Gül Soncu

Özet:

Halkla ilişkiler, uygulanmaya başladığı ilk zamanlardan itibaren, içinde bulunduğu çağın gelişmelerine ayak uydurarak çalışma alanlarını da bu yönde genişletmiş bir disiplindir. İnternet teknolojilerinin gelişimiyle birlikte iletişim kanalları artmış, bu durum kurumlara sanal ortamda da halkla ilişkiler faaliyetlerini yürütme fırsatı tanımıştır. Yeni kitle iletişim araçlarından biri olarak kullanıcısı her geçen gün artan bloglar kurumların hedef kitleleriyle iki yönlü iletişim kurmaları açısından büyük önem taşımaktadır. Kurumlar bloglar aracılığıyla ürün ve hizmet tanıtımlarını yapma, kampanyalardan haberdar etme ve de hedef kitlesinden geribildirim alma gibi pek çok alanda fayda sağlamaktadır. Bu çalışmada 4 sektördeki 8 kurumsal blogun yürüttüğü halkla ilişkiler faaliyetleri, içerik analizi yöntemi kullanılarak incelenmiş, kurumsal blogların kullanım alanlarına, kurumsal blogların sektöre ilişkin farklılıklarına ve gönderilerinin içerik değerlendirmelerine yer verilmiştir. -------------------- The discipline of public relations has evolved and expanded its applications in tandem with modern developments. With the rise of the internet, communication channels have increased in number and variety, and allowed institutions to pursue public relations in the virtual world. Corporate or institutional blogs in particular serve as a new instrument of mass communication and facilitate mutual exchange with their target audience. Through blogs, corporates advertise their products and services, publicize their promotions, and receive feedback from their target groups. This thesis studies eight corporate blogs from four different sectors using content analysis method, and focuses on differences in these blogs with respect to their areas of application across sectors, as well as the contents of their posts.