Sürdürülebilir tüketici davranışı ve İstanbul ili üzerine bir uygulama


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2019

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: AYGUN JAVADOVA

Danışman: Şakir Erdem

Özet:

Sürdürülebilirlik, toplumun ekonomik, sosyal, kurumsal ve çevresel yönlerinin veya boyutlarının sürekliliği ile ilgili sistematik bir kavramdır. Ana konusu sürdürülebilir tüketici davranışları olan bu tez çalışmasında sürdürülebilir tüketici davranışını etkileyen faktörlerin belirlenmesi amaçlanmıştır. 364 cevaplayıcının katılımıyla gerçekleşen araştırmada elde edilen veriler istatistik tekniklerle SPSS Version 21 (Statiscial Packages for Social Science) programı kullanılarak test edilmiştir. Analiz sonucunda araştırmanın modelini inceleyecek olursak, Çevresel Organizasyonlar için Destekleyici Davranış, Öznel Normlar, Çevresel Endişe, Sürdürülebilirlik Konularıyla İlgili Algılanan Bilgiler faktörleri Sürdürülebilir Tüketici Davranışlarını etkilemekte, Sürdürülebilir Satın Alma Konusundaki Tutum ve Algılanan Pazar Etkisi faktörlerinin ise bir etkisi olmadığı görülmektedir. -------------------- Sustainability is a systematic concept related to the continuation of the economic, social, institutional and environmental aspects or dimensions of society. The main subject of the thesis study is Sustainable Consumer Behaviors. Accordingly, the main objective of the thesis is to determine the factors affecting Sustainable Consumer Behavior. The data obtained from the research realized with the participation of 364 respondents were tested with statistical techniques using SPSS Version 21 (Statiscial Packages for Social Science) program. As a result of the analysis, examining the model of the research, we can obviously see that factors of Supportive Behaviour for Environmental Organizations, Subjective Norms, Environmental Concern and Perceived Knowledge About Sustainability Issues have an effect on Sustainable Purchase Behaviour. On the other hand, factors of Attitude Towards Sustainable Purchasing and Perceived Marketplace Influence have no effect.