Generating 3D face models from photographs


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2003

Tezin Dili: İngilizce

Öğrenci: Memduh Yıldıray Meriç

Danışman: MUSTAFA BORAHAN TÜMER

Özet:

Fotoğraflardan 3-Boyutlu Yüz Modeli Oluşturma 3-boyutlu (3B) modelleme ve görüntüleme yazılımlarının kullanımı her geçen gün daha da artmaktadır. Artık mühendislik tasarımları 3B modelleme yazılımları ile yapılmakta, gelişmiş tıbbî görüntüleme araçları 3B olarak iç organlarımızı göstermekte, sinemalarda bilgisayarların canlandırdığı yaratıklar rol almaktadır. Bilgisayar oyunları bile tamamen 3B olarak tasarlanmakta ve oyun severleri sanal dünyalarda maceralara taşımaktadır. Tüm bunlar ise nesnelerin 3B modellerinin sayısal olarak bilgisayarlarımızda oluşturulması ile gerçekleştirilmektedir. Sayısal 3B modelin oluşturulması ise, günümüzde pek çok yöntem ve yazılım ile mümkün olmaktadır. Bu yöntemlerin bazıları özel donanımlar kullanırken, bazılarında ise modelleme konusunda uzman kişilerin yoğun ve özverili çalışmaları gerekmektedir. Bu tez çalışmasında, insan yüzlerinin sayısal olarak 3B modellenmesini sağlayan bir yöntem üzerinde çalışılmıştır. Yöntemimizde; kişilerin çeşitli açılardan çekilmiş fotoğrafları kullanılarak sayısal 3B yüz modelleri oluşturulmaktadır. Bu yöntem kullanılarak, kısa sürede, fotoğraftaki kişinin 3B yüz modeli sayısal ortama aktarılabilmektedir. Daha sonra, bu sayısal 3B yüz modeli pek çok amaç için rahatlıkla kullanılabilmektedir. Ekim, 2003 Memduh Yıldıray MERİÇ ABSTRACT Generating 3-Dimensional Face Models from Photographs Nowadays, the use of 3-dimensional (3D) modeling and rendering software is increasing. Henceforth, engineers are using 3D modeling software for their design projects, advanced medical visualization devices are using 3D technology for rendering our internal organs, and we are watching computer-generated monsters, acting in the movies. All computer games are designed completely in 3D and all gamers are experiencing their adventures in the virtual worlds. All of these are possible because of creating digital 3D models of these objects in computers. There exist many methods and software for creating digital 3D models. While some of these methods use special hardware, others just require hard working and talented people who are specialized in 3D modeling. In this MS thesis, we have worked on a method for creating digital 3D human face models. Proposed method uses five or more photographs of a person that are taken from various angels. Then these photographs are used to create 3D face model of the same person. Using this method, we rapidly create the 3D face model of the same person very easily. Afterward this 3D model can be used in numerous applications.