Beş yıldızlı otellerde tutundurma çalışmaları


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2005

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: ZİYA ÖZORHON

Danışman: Aypar Uslu

Özet:

Bu çalışmanın konusu beş yıldızlı otellerin tutundurma faaliyetlerinin incelenmesidir. Günümüzde artan rekabet koşulları ve birçok yeni otelin faaliyete girmesinin ardından otellerin birbirlerinden ayrılmalarını sağlayan farklılıkların anlaşılması ve verdiği hizmetlerin kalitesinin ölçülmesi açısından oteller yoğun bir tutundurma çalışması programına gereksinim duymaktadırlar. Çalışma üç ana bölüme ayrışmış olup, çalışmanın ilk bölümünde beş yıldızlı otellerin genel özellikleri incelendikten sonra, Türkiye'deki bazı beş yıldızlı oteller hakkında bilgiler sunulmuştur. Çalışmanın ikinci bölümde, tutundurma karması elemanları olan halkla ilişkiler, satış örgütü, satış promosyonu ve reklam konuları tek tek ele alınmış ve otellerin genel olarak bu elemanlara bakış açıları yansıtılmıştır. Son bölümde ise, Türkiye'deki beş yıldızlı oteller üzerinde halkla ilişkiler, satış örgütü, satış promosyonu ve reklam konularına ilişkin ampirik bir araştırma yer almaktadır. Bu bölümde araştırmaya ait bilgiler, araştırma kapsamında yapılan analizler ve araştırma yorumları ile sonuçları yer almaktadır. Bu çalışmanın literatür araştırması ve saha çalışması sonucu elde edilen sonuçlara ilişkin bir değerlendirme de sonuç kısmında yer almaktadır. Çalışmanın sonunda ise ek adı altında otellere uygulanan anket ve kaynaklar bölümü yer almaktadır. ABSTRACT The subject of this study mentions to investigate the promotion activities of five star hotels. Nowadays most of the five star hotels need to have a concentrated promotion activities according to increasing competition conditions and openning lots of new five star hotels to recognize the quality differences and to measure these differences. This study is seperated to three main chapters. In the first chapter some information about promotion activities of five star hotels in Turkey is presented after the investigation of the general properties of five star hotels. In the second chapter the four main point of promotion activities is presented one by one which are public relationships, sales departments, sales promotions and advertisements. And also the point of wievs of five star hotels is reflected to these main point of promotion activity components. In the last chapter the empirical research is presented to the five star hotels according to the four main promotion activity components. And also many information, the analysis and the result of this research is presented including the interpretation. In the concluding part of this study there is a comparison between the empirical research and the literature research. At the end of this study a questionnaire applied to the five star hotels in Turkey, the results of this questionnaire and resources is presented.