Profesyonel keman eğitiminde başlangıç seviyesindeki metotlar ile yöntem ve tekniklerin incelenmesi


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2009

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: CEYLAN FEYHAN KARAROĞLU

Danışman: SİBEL ÇOBAN

Özet:

Bu araştırmada, profesyonel keman eğitimine başlangıç seviyesindeki metotlar, yöntem ve teknikler incelenmiştir. Profesyonel keman eğitimi veren kurumlar; konservatuarlar, eğitim fakülteleri, güzel sanatlar fakülteleri ve bu okullara hazırlık aşaması niteliği taşıyan güzel sanatlar liseleridir. Araştırmaya İstanbul Üniversitesi Devlet Konservatuarı, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Devlet Konservatuarı, İstanbul Teknik Üniversitesi Türk Musikisi Devlet Konservatuarı, Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Müzik Eğitimi Ana Bilim Dalı, Marmara Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Müzik Bölümü ve İstanbul Avni Akyol Anadolu Güzel Sanatlar Lisesi'nde görevli olan keman eğitmenleri katılmıştır. Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Verilerin çözümlenmesiyle elde edilen bulgular, tablolar halinde gösterilmiştir. Araştırmada, anket ve görüşmeler sonucu ortaya çıkan sonuçlar çerçevesinde, profesyonel eğitim veren kurumlarda başlangıç seviyesinde en çok kullanılan beş keman metodu incelenmiş, birebir görüşmelerle metot harici, eğitimcilerin kullandıkları yazılı olan veya olmayan teknikler ve yöntemler ortaya çıkarılmıştır. Bu araştırmanın sonucunda, keman eğitmenlerinin sınırlılıklar çerçevesinde Türkiye'de keman eğitimi veren kurumlarda kullanılan metot, yöntem ve tekniklerin bilgisine ulaşmaları konusunda kolaylık sağlanacağı umulmaktadır. Anahtar Sözcükler: Keman, profesyonel keman eğitimi, teknik, metot, yaylı çalgılar, başlangıç seviyesindeki keman metotları ABSTRACT In this research, professional violin training with the elementary level methods, technics were probed. Institutions which give professional violin training at the elementary level consist of conservatories, faculties of education, faculties of fine art and lastly, high schools for fine arts which include a preparatory trait for these kins of institutions. Violin instructors of the State Conservatory of Istanbul University, the State Conservatory of Mimar Sinan University of Fine Arts, the Turkish Music State Conservatory of Istanbul Technical University, The Ataturk Faculty of Education of Marmara University, the Faculty of Fine Arts of Marmara University and Istanbul Avni Akyol Anatolian High School for Fine Arts were participated to this research. In the research, survey method was used. Findings that are obtained from the analysed data was manifested in the shape of tables. In the research, the five most prevalent methods used in the institutions that give professional violin training at the elementary level were surveyed in respect to the questionaires and consultations. Next, with the exception of the mentioned method, written or non-written technics and methods instructors used were brought out with one-to-one consultations. As a result of this research, it is expected that in the limited conditions of the area some facilities will be provided to violin instructors in the issue of the access to the general violin literature including technics and methods. Key words: violin, professional violin training, technic, method, strings, elementary methods of violin training