Reklamcılık sektöründe insan kaynakları yönetimi sürecinin incelenmesi


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, İşletme Fakültesi, İşletme Bölümü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2009

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: FİLİZ SAYMALI

Danışman: REFİKA BAKOĞLU

Özet:

“Reklamcılık Sektöründe İnsan Kaynakları Yönetimi Sürecinin İncelenmesi” başlıklı çalışmamızda temelinde yaratıcı fikirlerin yattığı reklamcılık sektöründe çalışanların gelişimini sağlayacak uygulamalarda bulunacak, hizmet paylaşımını sağlayacak ve karşısındaki insanı dinleyip rahatlacak, işteki sorunlarına çözüm üretebilecek bir departman olarak insan kaynakları ve işlevleri ele alınmıştır. Keşifsel bir çalışma niteliğindeki bu yüksek lisans tezi çalışmamızda, örneklem kapsamımızdaki 100 ajansla gerçekleştirdiğimiz mülakat ve anketlerden elde edilen bulgular ile “Örneklem Kapsamında Reklam Ajansı Çalışanlarının Cinsiyeti ve Eğitim Düzeyleri”, “Örneklem Kapsamında Reklamcılık Sektöründe İKY Bölümlerinin Genel Özellikleri ve Yapılanması”, “Örneklem Kapsamında Reklamcılık Sektöründe İKY Stratejisinin Varlığı, Uygulanan İKY İşlevleri ve Değerlendirme”, “Yaratıcı Bölüm ve Diğer Bölümlere Göre İKY Uygulamalarının Karşılaştırılması” , “Günümüzde İKY’de Önem Kazanan Konuların Reklamcılık Sektörü Açısından Değerlendirilmesi” ve “Örneklem Kapsamında Reklamcılık Sektöründe İKY Uygulamalarında Karşılaşılan Sorunlar ve Değerlendirme” konuları ele alınarak elde edilen bulgularla bundan sonra gerçekleştirilebilecek çalışmalar için alt yapı oluşturulmaya çalışılmıştır. ABSTRACT In this study which is called as “analysing of human resorces management process in advertising sector”, we analysed human resources as a department and its functions which will be able to provide following issues; using applications for the development of employees working in advertising sector that is based on creative ideas, sustaining the sharing of service, listening and easing employees in the work and solving their problems. In this MA thesis as a survey study, we made interviews and conducted surveys to the sample of 100 advertsing agencies. In the light of the findings of interviews and surveys, issues of “Within the Scope of Sample; Gender and Educational Level of Employees in the Advertising Agencies”, “Within the Scope of Sample; General Characteristics and Structure of HRM in Advertising Sector”, “Within the Scope of Sample; Presence of HRM Strategy, Applied HRM Functions and Evaulation”, “Comparing HRM Applications with the Other Departments”, “ Within the Perspective of Advertising Sector, Evaluation of HRM Issues Which Contemporarily Becomes Important”, “Within the Scope of Sample, Problems of HRM Applications in Advertising Sector and Evaluation” are studied as possible as to form the basis of following researches in this area.