Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Fakültesi, Ebelik Bölümü, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2019
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: ZEHRA KOCABEY
Danışman: AYŞE KARAKOÇ
Özet:Amaç: Araştırma çoğul bebeği olan annelerin emzirme dönemindeki deneyimlerine odaklanarak annelerin gereksinimlerini ve deneyimlerini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Gereç ve Yöntem: Araştırma, niteliksel araştırma yöntemlerinden fenomenolojik yöntem kullanılarak gerçekleştirilmiştir. 03-24 aylık bebeği olan Toplam 15 anne ile bireysel derinlemesine görüşme yapılmıştır. Yapılan görüşmeler 25-60 dakika sürmüştür. Bulgular: Annelerle yapılan görüşmeler sonucunda oluşturulan 3 ana tema; emzirme ve çoğul bebek annesi olmaya ilişkin anlam, emzirme dönemindeki zorlu yaşam deneyimleri ve motivasyonu etkileyen faktörler olarak belirlenmiştir. Annelerin çoğunluğu emosyonel olarak; endişe, korku, suçluluk ve hayal kırıklığı ifade etmişlerdir. Yine anneler tarafından sosyal desteğin olmaması ve yönlendirmelerin annenin emzirme motivasyonunu olumsuz etkilediği belirtilirken, sosyal desteğin varlığı ve süreç hakkında bilgi-farkındalığa sahip olmanın motivasyonu olumluetkilediği ifade edilmiştir. Sonuç: Özellikle çoğul bebek sahibi annelere yönelik sosyal , emosyonel ve fiziksel desteğin artırılarak sürdürülmesi önemlidir. Annelerin endişelerinin, kaynağı doğrultusunda ele alınması ve eğitim içeriğinin bu doğrultuda hazırlanması, ayrıca her annenin bireysel olarak değerlendirilerek, bakım planı ve danışmanlıkların bu doğrultuda hazırlanması önerilmektedir. -------------------- Objective: The aim of this study was to determine breastfeeding experiences and breastfeeding needs of mothers with twin babies. Methods: Research is a qualitative research and phenomenological method was used. A total of 15 mothers with a 03-24 month old baby were individual in-depth interviews were conducted. The interviews complated for 25-60 minutes Results: 3 main themes were created as a result of interviews with mothers. These themes; meaning of the breastfeeding and meaning of being a mother of plural babies, difficult life experiences during breastfeeding and factors affecting motivation for breastfeading. Mothers was expressied that the helper should be knowledgeable and reassuring, preferably sould not a family member. Because,ıt was explained that there could be relational conflicts with grand family members. The mother's breastfeading motivation was negative affected by reason of the lack of social support and superfluous recommendations. The otherhand, the presence of social support and knowledge/awareness about the process have positively affected the motivation of breastfeeding. Conclusions: Especially for mothers of plural babies, increased and continued of physical,emotional and social support. Shoul be avoided interrogative, judgmental and accusatory communication statements to prevent relational conflicts. For the each mother should be individually evaluation, individual care plan and individual counseling should be provided.