Yeni bir eğitim platformu olarak mobil öğrenme ortamları için uygulama geliştirmenin önemi ve öğretim teknoloğu adaylarının algıları üzerine bir araştırma


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Gazetecilik Bölümü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2014

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: ALİYE SARAÇ

Danışman: ERHAN AKYAZI

Özet:

YENİ BİR EĞİTİM PLATFORMU OLARAK MOBİL ÖĞRENME ORTAMLARI İÇİN UYGULAMA GELİŞTİRMENİN ÖNEMİ VE ÖĞRETİM TEKNOLOĞU ADAYLARININ ALGILARI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA Bilişim teknolojilerindeki gelişmeler ile bilginin önemi, bilgiye ulaşma ve bilgiyi paylaşma farklı boyutlar kazanmaktadır. Mobil cihazlar ile bilgiye hızlı bir şekilde, zamandan ve mekandan bağımsız ulaşma olanağı yakalayan bireyler, yeni bir eğitim platformu olarak m-öğrenme ortamlarını kullanmaya başlamışlardır. M-öğrenme uygulamaları ile eğitimin niteliği ve içerik zenginliği artmakta, etkileşimli öğrenme ortamlarında öğrenme gerçekleşmektedir. M-öğrenme uygulamaları bireylerin doğal yaşantı akışı ile bilgiye ihtiyaç duydukları zamanda ulaşabilmeleri olanağını sunar. M-öğrenme ortamlarındaki bu ve daha birçok avantajın gerçekleşmesi, eğitim öğretim faaliyetlerindeki verimlilik m-öğrenme yazılımlarının kaliteli olmasına bağlıdır. Kaliteli m-öğrenme uygulamalarının üretilmesi bu konuda yetişmiş iş gücü olan öğretim teknologlarının konu hakkında donanımlı olmalarına bağlıdır. Bu çalışmada, öğretim teknoloğu adaylarının yeni bir eğitim platformu olarak m-öğrenme konusundaki algıları, deneyimleri ve m-öğrenmeye karşı tutumları, m-öğrenme uygulamalarında bulunması gereken özelliklerin önemi konusundaki görüşleri araştırılmakta ve istatistiksel analizler eşliğinde sunulmaktadır. Anahtar Kelimeler :m-öğrenme, mobil teknolojiler, m-öğrenme uygulamaları ABSTRACT THE IMPORTANCE OF APPLICATION DEVELOPMENT FOR THE MOBILE LEARNING ENVIRONMENTS AS A NEW EDUCATION PLATFORM AND A RESEARCH ON INSTRUCTIONAL TECHNOLOGIST CANDIDATES'S PERCEPTIONS The advancements in information technology have added other dimensions to the importance of knowledge, access to knowledge and sharing information. By using mobile devices, individuals have opportunity to access knowledge quickly, time and location independent, who started to use m-learning environments as a new education platform. With m-learning applications the quality of education and quality of content increases, learning occurs in interactive environments. M-learning applications give individuals an opportunity to access knowledge whenever they need. Realization of those advantages and productivity in education activities are related to quality of m-learning applications. Development of high quality m-learning applications is strongly dependent to the knowledge of instructional technologist about the subject.  In this study, instructional technologist candidates’s perceptions in m-learning as a new education platform, their experiences and attitudes towards m-learning, their opinions about should-have features of m-learning applications is being investigated and presented accompanied by statistical analysis. Keywords :m-learning, mobile technologies, m-learning applications