Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, İşletme Fakültesi, İşletme Bölümü, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2006
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: MELTEM YILDIRIM
Danışman: OLCAY BİGE AŞKUN
Özet:EFQM MÜKEMMELLİK MODELİNDE SÜREÇ YÖNETİM SİSTEMİ VE BAŞARI FAKTÖRLERİ ÜZERİNE SKF TÜRK İŞLETMESİNDE BİR ARAŞTIRMA Günümüzde küreselleşme sonucu doğan rekabet ve müşteri beklentilerindeki sürekli değişim işletmelerin daha yalın, esnek, hızlı, müşteri ve sonuç odaklı olmasını gerektirmiştir. Bu doğrultuda işletme çabalarının odağı, süreçler olmuştur. Süreçler müşteriye değer yaratan birbiri ile ilişkili faaliyetler dizisidir ve işe süreçler açısından bakılması müşteri açısından bakıştır. Bu nedenle işletmeler hem süreçlere odaklanıp, müşteri ihtiyaç ve beklentileri doğrultusunda onları sürekli iyileştirerek ve farklı kılarak rekabet avantajı sağlamak hem de işletmede yürütülen faaliyetlere fonksiyonlardan bağımsız, bütünsel ve sonuç odaklı bakabilmek için süreç yönetimine yönelmiştir. Konun önemi doğrultusunda “EFQM Mükemmellik Modeli’nde Süreç Yönetim Sistemi ve Başarı Faktörleri Üzerine SKF Türk İşletmesi’nde Bir Araştırma” adlı tez çalışmasında, süreç yönetimin bir süreç iyileştirme projesi olmaktan çıkıp kurum kültürü haline gelmesi için gerekli kurumsal alt yapı unsurları ve başarı faktörlerinin neler olduğu, EFQM Mükemmellik Modeli’nden hareketle performans sistem yaklaşımı içinde anlatılmıştır. Son olarak da toplam kalite yönetiminde sağlamış oldukları başarılarıyla dikkati çeken SKF Türk İşletmesi’nin bu konudaki uygulamaları incelenmiştir. ABSTRACT A CASE STUDY IN SKF TURKISH COMPANY CONCERNING PROCESS MANAGEMENT SYSTEM AND SUCCESS FACTORS OF ACHIEVEMENT IN EFQM EXCELLENCE MODEL The businesses in the contemporary world has to follow more pure, flexible, fast, consumer and result centered methods due to the hard competition and continues change in the consumer expectations resulting from globalization. In this sense, the focus of businesses has been the processes. Processes are composed by a series of relations which create values for the consumers. For that reason, evaluating an issue from the perspective of processes means to evaluate the issue by the perspective of consumers. The companies have tended getting competitive advantages by focusing processes, improving and diversifying them in the terms of customer needs and also tended process management in order to carry out the business activities as holistic, result centered and independent from functions. In this study, carried out by the title of “A Case Study in SKF Turkish Company About Process Management System and Factors of Achievement in EFQM Excellence Model†, the necessary institutional infrastructures and factors of achievement to make process management an institutional culture rather than stressing it into the orders of project of process amendment, are explained by using the Performance System Approach in the light of EFQM Model of Excellence. Finally, the related studies of SKF Turkish Business Institution who draws attention by its successes on total quality management are investigated in this study.