Stratejik iletişim yönetiminde iç iletişim markalamasının önemi ve örnek olay incelemesi


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2019

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: İpek Akyıldız

Danışman: EBRU ÖZGEN

Özet:

21.yy’da gelişen teknoloji ve yenilenen iletişim araçlarıyla, halkla ilişkiler, tek yönlü bilgi aktarımından karşılıklı iletişime dönüştüğü için stratejik yönetime ihtiyaç duymaktadır. Kurumsal iletişim perspektifinden değerlendirildiğinde, stratejik iletişim yönetimi halkla ilişkilerden daha kapsamlı ve planlı çalışmaları gerektirir. İşletmeler, stratejik iletişim yönetimini benimsedikten sonra en kolay ulaşabilecekleri kitle olan çalışanları da hedef kitlesi olarak değerlendirmektedir. İç iletişim faaliyetlerini yürütürken; kurumsal organizasyonlar, iç yayın, kurum içi aktiviteler, kurumlararası yarışma katılımları ve kurumsal sosyal sorumluluk projeleri, çalışanların sosyalizasyonunu sağlamaktadır. İşletmelerin son dönemde işveren markası kavramının da önem kazanmasıyla, iç iletişim faaliyetlerinin başarısını arttıracak şekilde markalama çalışması yürüttüğü bilinmektedir. İşveren markası ve kurumsal markadan farklı olarak oluşturulan iç iletişim markası, kurumun sadece çalışanlarla iletişiminde kullandığı, kurum markasından farklı, birleştirici bir çatı konsept ve yeni bir kişilik olarak kurgulanmaktadır. Bu sayede şirketler çalışanlarıyla kurum kimliğinden daha sıcak, samimi bir iletişim dili kullanabilir hale gelmektedir. İç iletişim markalaması yapan iki işletme örneği derinlemesine analiz edilmiş ve iç iletişim markalamasının doğru uygulandığı takdirde işletmenin işveren markasını güçlendirdiği ve iş verimliliğini arttırarak işletmenin finansal sonuçlarını pozitif etkilediği görülmüştür. Araştırma sonucunda, pozitif etki sağlayacak bir iç iletişim markalaması yapmak için çalışanların olabildiğince sürece dahil edilmesi fakat marka yönetiminin bir profesyonel tarafından ve tek elden yürütülmesinin doğru olduğu görülmüştür. İç iletişim faaliyetlerinin bir markanın halkla ilişkiler faaliyeti gibi ciddiyetle ele alınması gerektiği ortaya çıkmıştır. İç iletişim markalamasının, araştırmanın örneklemini oluşturan iki şirketin verimliliğini ve finansal sonuçlarını pozitif etkilediği görülmüştür. İşletmelerde kurumsal kültüre ve çalışanların örgütsel bağlılığına olumlu yönde etki ettiği ve bu sebeple işletmelere dolaylı katkılar sağladığı görülmüştür. -------------------- With the developing technology and renewed communication tools in the 21st century, public relations need strategic management since it transforms from one-way information transfer to mutual communication. After adopting strategic communication to management, the companies consider their employees as the target audience as a most easily accessible audience. While conducting internal communication activities; corporate organizations, internal publication, in-house activities, inter-institutional competition participation and corporate social responsibility projects ensure the socialization of employees. It is known that companies have carried out branding activities in a way that will increase the success of internal communication activities. The internal communication brand, which is different from the employer brand and the corporate brand, is designed as a unifying concept and a new personality that the organization uses only in its communication with employees. In this way, companies can use a warm, sincere communication language with their employees than the corporate identity. Two examples of internal communication branding were analyzed in depth and it was found that if the internal communication branding was applied properly, the company strengthened the employer brand and positively affected the financial results of the company by increasing business efficiency. The involvement of employees to create an internal communication branding will have a positive effect. The last but not the least it has been seen that the brand management is carried out by a professional team and from a single source.