Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2012
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: Hatice Fakioğlu Bağcı
Danışman: EMİNE KESKİNER
Özet:İLKÖĞRETİM DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ ÖĞRETMENLERİNİN SINIF YÖNETİMİ YETERLİKLERİ (BEYKOZ ÖRNEĞİ) İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretmenlerinin kendi görüş ve düşüncelerine dayalı olarak sınıf yönetimi yeterliklerinin tespiti ve değerlendirilmesine yönelik olan bu araştırma giriş, üç bölüm ve sonuçtan oluşmaktadır. Giriş bölümünde araştırmanın konusu, amacı ve önemi üzerinde durulduktan sonra çalışmanın problemi ve alt problemlerine yer verilmiş, araştırmada test edilmesi düşünülen hipotezler ve araştırmanın sınırlıkları belirtilmiştir. Birinci bölümde tezin ana konusunu oluşturan kavramlara ve bu kavramlarla ilgili konulara yer verilmiştir. Öncelikle sınıf yönetimi kavramı irdelenerek, sınıf yönetimini etkileyen etkenler, sınıf yönetiminin boyutları ve sınıf yönetimi modellerine değinilmiştir. Daha sonra ise öğretmenlerde bulunması gereken yeterlikler ve nitelikler üzerinde durularak Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretmenlerinin yeterlikleri alanında yapılmış akademik çalışmalara yer verilmiştir. İkinci bölümde araştırmanın modeli, evreni ve örneklemi ile araştırmaya katılanların nitelikleri açıklandıktan sonra araştırmada veri toplama aracı olarak kullanılan mülakat formunda yer alan soruların içerik analizi yapılarak, elde edilen verilerin toplanması ve analiz edilmesi süreci anlatılmıştır. Üçüncü bölümde araştırmanın bulgularına yer verilmiş ve diğer araştırma sonuçlarıyla karşılaştırılarak yorumlanmaya çalışılmıştır. Sonuç bölümünde ise araştırma sonunda elde edilen bulgular değerlendirilmiş ve önerilerde bulunulmuştur. Anahtar Kelimeler: Sınıf Yönetimi, Öğretmen Yeterlikleri, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenleri. ABSTRACT CLASSROOM MANAGEMENT COMPETENCE OF RELİGİON CULTURE AND ETHİC KNOWLEDGE TEACHERS İN PRİMARY SCHOOLS (BEYKOZ EXAMPLE) This study aims to determine and evaluate the classroom management competence of Religion Culture and Ethic Knowledge teachers in primary schools depending on their own view and opinions constitutes an introduction, three chapters and a conclusion. At the introduction, after explaining the topic, aim and importance of the study, problem and subproblems of the research are introduced, followed by drawing the hypotheses which are thought to be examined in and the borders of the study. At the first chapter, the concepts and relative matters composing the main theme of the thesis are discussed. First of all the concept “classroom management”, the agents affecting it; the dimensions of classroom management as well as various techniques of classroom management are touched upon. Afterwards, elaborating competencies and qualities teachers should possess, the scientific studies dealing with the competence of Religion Culture and Ethic Knowledge teachers are reviewed. The second chapter reveals the type together with environment, sample of the research and qualities of the participators. This chapter then analyse the content of the questions included in the questionnaire which was used a tool for data collection, and narrates the process of collection and analyse of the data. The final chapter contains the results of the research, trying to interpret them by making comparison with the results of similar previous studies. The conclusion evaluates the findings and makes suggestions. Keywords: Classroom Management, Competencies of Teachers, Religion Culture and Ethic Knowledge Teachers.