Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 1999
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: Zekeriya Soydaş
Danışman: MUHİTTİN ŞİMŞEK
Özet:Günümüzde, tüketiciler az maliyet ile daha yüksek kalitede, en iyi satış ve satış sonrası hizmet sunan işletmelerin mamullerini tercih etmektedirler. Bu tercih, işletmeleri kaliteli ve düşük maliyetli mamul üretmeye zorlamaktadır. Toplam Kalite Yönetimi bu zorlamalar karşısında ortaya çıkan bir yönetim olup, yüksek kaliteli mamulün en az maliyetle müşteriye sunulmasını hedefler. Bu hedeflere ulaşmanın ön şartlarından biri insan unsurunuen iyi şekilde kullanarak maliyetleri minimuma indirmektir. Toplam Kalite Yönetimi uygulayan işletmeler, geleneksel üretim sistemlerinden faklı olarak kaliteyi tasarım aşamasından başlayarak, üretimin tüm aşamalarında sürekli geliştirme çalışmaları ile müşterinin istediği mükemmelliğe ulaştırma çabası içerisindedirler. Toplam Kalite Yönetiminin temelini oluşturan çalışanların katılımına dayalı, sürekli gelişmeyi hedefleyen üretim sistemi, firmalarda müşterilerin istedikleri kalitede ürüne daha emin adımlarla yaklaşılmasını, böylece müşteri memnuniyetinden doğan karlılığın artmasını sağlamıştır. İlk başlarda yalnızca büyük ölçekli firmaların kullandığı bu yöntem artık tüm işletmelerde rekabet ve kâr edebilmenin tek yolu olarak gözükmektedir. Ülkemizde Toplam Kalite Yönetiminin aktif uygulayıcısı olan Brisa, 1990 yılı başlarında başlattığı hamle ile iş mükemmelliğine uzanan yolda hayli mesafe kaydetmiş ve bu alanda verilen en büyük ödül olan Avrupa Kalite Büyük Ödülünü almıştır. Halen iş tecrübelerini çeşitli etkinliklerle, çevresindeki kuruluşlarla paylaşan Brisa, sisteminde aktif destekleyicisidir. SUMMARY Nowadays, consumers prefer products of the companies with lower cost and higher quality.This choice forces the manufacturers to produce products with lower cost and better quality. Total Quality Management is the result of this force and aims to produce lower cost products with higher quality for consumers. One prerequinite of reaching this target is to reduce the costs by using the human factor effectively. Companies using the Total Quality Management, different from the conventional production systems, improve the quality contiuously to achieve the perfection of what consumer wants in all steps of production starting from the design stage. The Total Quality System is based on the Total Quality Management, accepts the participation of employees and aims continuous improvement provides a tool for consumers to obtain desired quality product confidently. Thus, the benefit caused by the consumer pleasantly increases. The technique which the large scale companies used earlier is assumed the only way for every firms to achieve the desired benefit and to compete in other companies. Brisa, an active practiser of Total Quality Management in our country, took a long way to reach the work perfection by the efforts in early 1990s, and is winner of the Europe Quality Great Award which is the greatest one in this field. Brisa is an active supporter of the system and still sharing the work experiences with other companies.