Tüketicilerin online alışveriş deneyimleri ve bir araştırma


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2015

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: GÜLBERK SEVEN ALTINÖZ

Danışman: Aypar Uslu

Özet:

Online alışveriş davranışının teorik anlayışına bugüne kadar oldukça önem verilmiştir. E-perakendeciler ile online alışveriş yapan müşterilerin etkileşimlerinden ortaya çıkan müşteri deneyimi oluşumuna (CE) ise daha az odaklanılmıştır. Bu çalışma, Rose, Clark, Samouel ve Hair (2012) makalesi referans alınarak, uluslararası bir örneklem kullanılarak internet alışveriş siteleri içerisinde online müşteri deneyiminin (OCE) öncülleri ve sonuçları arasındaki ilişki modelini geliştirir ve deneysel olarak test eder. Çalışma, OCE’nin bilişsel ve duyuşsal bileşenlerinin yanı sıra bu değişkenlerin operasyonel ölçümlerini tanımlar ve sunar. Web sitesi kalite etmenleri ve ölçüm araçlarının geliştirilmesi birçok çalışmada araştırılmıştır (Kaynama ve Black 2000; Loiacono, Watson ve Goodhue 2002). Web sitesi kalite bileşenlerinin tanımlanması, OCE’nin keşfi için bir başlangıç ​​noktası sağlar. Ancak deneyim bir web sitesinin bileşen parçalarından daha fazlasıdır. Bu çalışmada daha ziyade, e-perakendecinin online tekliflerine sürekli maruz kalmanın kümülatif sonucu olarak görülmektedir. Çalışmamızın amacı, OCE bilgimizi özellikle onun öncülleri ve sonuçları ile ilgili olarak genişletmek ve ilerletmektir. ABSTRACT The theoretical understanding of online shopping behavior has received much attention. Less focus has been given to the formation of the customer experience (CE) that results from online shopper interactions with e-retailers. This study develops and empirically tests a model of the relationship between antecedents and outcomes of online customer experience (OCE) within Internet shopping websites using an international sample. The study identifies and provides operational measures of these variables plus the cognitive and affective components of OCE. A number of studies have investigated the drivers of website quality and the development of measurement instruments (Kaynama and Black 2000; Loiacono, Watson, and Goodhue 2002). Identification of the components of website quality provides a start-point for the exploration of OCE. Experience however is more than the component parts of a website but rather, in this study, is viewed as the cumulative outcome of consistent exposure to the e-retailer’s offer online. The purpose of our study is to expand and further our knowledge of OCE, particularly in relation to its antecedents and outcomes.