Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2009
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: Melike Beşoğul
Danışman: SİNAN ASLAN
Özet:1 ULUSLAR ARASI PAZARLARA GİRİŞ YOLLARI 1.1 ULUSLAR ARASI PAZARLARA GİRİŞ YOLUNUN SEÇİMİ Bir firma dış pazarlara giriş yaparken aşağıdaki yollardan birini seçmelidir; Stratejik Ortaklıklar Lisans Verme Franchising Yoluyla Uluslar Arası Pazarlara Giriş Yurt Dışında Doğrudan Yatırım Yoluyla Uluslar Arası Pazarlara Giriş İhracat Yoluyla Uluslar Arası Pazarlara Giriş 2. ULUSLAR ARASI PAZARLARA AÇILMA AŞAMALARI 2.1. FİZİBİLİTE ANALİZİ • İç pazardaki firma performansını analiz etmek • Firmanın kapasitesinin incelenmesi • Hedef pazarların demografik, sosyal, politik ve ekonomik faktörleri • Dış ticaret uzmanlarına danışmak • Hedef pazarları seçmek 2.2 PAZARA GİRİŞİN PLANLANMASI • Sektör bazında pazar araştırması yapmak • Pazar araştırmasının değerlendirmesini yapmak • Pazara giriş stratejisini saptamak • Hedef pazardaki lisans, standartlar ve sertifikasyon taleplerine uygunluğu sağlamak • Patent, ticari marka ve telif hakları hakkında gerekli bilgiyi toplamak • Vergiler, gümrük vergileri, harçlar, kotalar ve diğer tarife dışı engelleri belirlemek • Fiyat listesi oluşturmak • Finansman bulmak 2. 3 UYGULAMA • Dağıtım yöntemlerini belirlemek • Pazarlama planını uygulamak • Temsilcilik ve satış yöntemlerini seçmek • Satış sözleşmesini müzakere etmek • Üretimi tamamlamak • Sigorta yaptırmak • Gerekli belgeleri tamamlamak • Ürünü ambalajlamak ve etiketlemek • Ürünü yüklemek 3. KÜRESEL REKABET GÜCÜ AÇISINDAN TÜRK ŞİRKETLERİ Devlet Destekleri: - Ar – Ge Destekleme Sistemleri - Pazar Araştırması Desteği - Çevre Maliyetlerinin Desteklenmesi - Yurt Dışı Ofis-Mağaza İşletme ve Tanıtım Faaliyetlerinin Desteklenmesi STRATEGIES AND ANALYSES FOR INTERNATIONAL MARKETS 1.PATH SELECTION FOR INTERNATIONAL MARKETS While a firm entry to foreign markets will select one of the following ways; - Strategic Partnerships -License Grant - Franchising - Foreign Direct Investment - Exports 2.STEPS TO OPEN INTERNATIONAL MARKETS 2.1. FEASIBILITY ANALYSIS • To analyze the performance of the company's domestic market • The company's capacity to investigate • Target market demographic, social, political and economic factors • Foreign trade experts to consult with • To select the target markets 2.2. MARKET PLANNING • The basis of market research to make the sector • Market research to the evaluation of • Market entry strategies to determine • Target market licenses, standards and certification requirements to ensure compliance with • Patent, trademark and copyright to gather necessary information about • Taxes, customs taxes, duties, quotas and other non-tariff barriers to determine • Create a price list • Finding funding 2.3. IMPLEMENTATION • To determine the distribution method • Marketing plan to apply • Representation and sales methods to select • To negotiate the sales contract • Production to complete • Insurance to do • to complete the necessary documents • Product packaging and labeling • To install the product 3. GLOBAL COMPETITIVENESS OF TURKISH COMPANIES State Support: - Research - Development Support Systems - Market Research Support - Support for Environmental Costs - International Business and Promotion Activities of the Office-Store Support