Türk elektronik ticaret sitelerinin etkinlik analizi


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2020

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: Celal Karayaka

Danışman: MEHMET MELEMEN

Özet:

Elektronik ticaret, "elektronik yollarla malların ve hizmetlerin üretimi, dağıtımı, pazarlaması, satışı veya teslimatı" olarak tanımlanmaktadır. Bir e-ticaret işlemi işletmeler, haneler, bireyler, hükümetler ve diğer kamu ya da özel kuruluşlar arasında olabilmektedir. Elektronik ticaretin tanımı, avantajları ve dezavantajları ele alınmış ve e-ticaretin tarihsel süreci anlatılmıştır. Türkiye’deki elektronik ticaret sitelerine örnekler ve elektronik ticaret verileri ele alınmıştır. Türkiye’de e-ticaret pazar büyüklüğü ve Türkiye’de e-ticarete ilişkin istatistiki verileri ele alınmış ve detaylı incelenmiştir. Hepsiburada.com, n11.com ve epttavm.com e-ticaret sitelerinin hem bireysel olarak değerlendirilmesi hem kendi aralarında hem de uluslararası örnek bir site olarak ele alınan amazon.com e-ticaret sitesi ile karşılaştırılması yapılmıştır. Yazılan bu çalışma, e-ticaret alanında faaliyet göstermek isteyen birey ve firmalar için bir rehber niteliğindedir. -------------------- Electronic commerce is defined as "production, distribution, marketing, sale or delivery of goods and services by electronic means". An e-commerce transaction can be between businesses, households, individuals, governments and other public or private organizations. The advantages and disadvantages of electronic commerce are discussed and the historical process of e-commerce is explained. Electronic trade data and examples of electronic commerce sites in Turkey were discussed. E-commerce market size and statistical data related to e-commerce in Turkey has been discussed and analyzed in detail. The e-commerce sites hepsiburada.com, n11.com and epttavm.com are evaluated individually and compared among themselves and with the amazon.com e-commerce site, which is considered as an example site internationally. This study is a guide for individuals and companies wishing to operate in the field of e-commerce.