Mesleki eğitim kurumlarında uygulanan modüler öğretim programının öğretmen ve öğrenci görüşlerine göre incelenmesi


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2019

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: Hatice Erman

Danışman: AYŞEN BAKİOĞLU

Özet:

Bu çalışmanın temel amacı mesleki ve teknik liselerde, hayat boyu öğrenme kapsamında açılan meslek kurslarında uygulanan modüler öğretim programını “Kadın Üst Giysileri Dikimi” modülleri çerçevesinde öğretmen ve öğrenci görüşlerine göre incelemektir. Araştırma “Kadın Üst Giysileri Dikimi” modüler öğretim programı uygulanan kurumlarda modüler öğretim programını değerlendirmeye yönelik betimsel bir araştırmadır. Araştırmanın verileri mesleki ve teknik liselerde ve hayat boyu öğrenme kapsamında açılan meslek kurslarında “Kadın Üst Giysileri Dikimi” modüler öğretim programıyla eğitim gören 60 öğrenci ve bu kurumlarda öğretmenlik yapan 7 öğretmenle yapılan görüşmelerden elde edilmiştir. Verilerin toplanmasında yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Verilerin çözümlenmesinde betimsel analiz yöntemi kullanılmıştır. Araştırmada “Kadın Üst Giysileri Dikimi” modüler öğretim programının amaç, içerik, öğrenme-öğretme süreci ve değerlendirme boyutlarına yönelik alınan öğretmen ve öğrenci görüşleri doğrultusunda yorumlar yapılmıştır. Araştırmada elde edilen bulgularla şu sonuçlara ulaşılmıştır: Uygulanan modüler öğretim programının amaçları mesleğe yönelik anlaşılır, açık hazırlanmıştır. Programdaki hatalı modüllerin düzeltilmesi ve içeriğinin güncellenmesi gerekmektedir. Programın öğrenme-öğretme süreci atölyelerdeki donatımsal yetersizlik, bireysel öğrenmelerde modül tekrarının süre sıkıntısından yapılamaması nedeniyle istenilen düzeyde gerçekleşmediği tespit edilmiştir. Programın değerlendirme süreci hayat boyu öğrenme kapsamında açılan kurslar dışında mesleki ve teknik eğitim veren liselerde “Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliği”ndeki sınavlarla ilgili madde düzenlenmediği için tam anlamıyla gerçekleşmemiştir. E-okul sitemindeki not girişlerinde modül değerlendirme bölümünün açılması gerekmektedir. Uygulanan programın değişen modayla doğru orantılı olarak uzmanlar tarafından tüm gelişmeler dikkate alınarak güncellenmesinin uygun olacağı düşünülmektedir. -------------------- Purpose of this study was to examine the modular curriculum applied in vocational courses opened within the scope of lifelong learning according to the opinions of teachers and students in the framework of the "Women's Clothing Sewing" module. This research was a descriptive study aiming to evaluate modular curriculum in institutions implemented "Women's Clothing Sewing" modular curriculum. The data of the study were obtained from the interviews of 60 students who were trained with the "Women's Clothes Sewing" modular education program in vocational and technical high schools and lifelong learning courses and 7 teachers who were teaching in these institutions. Semi-structured interview form was used in data collection. In the analysis of quantitative data of the study, statistical data analysis package program on computer was preferred. Besides descriptive analysis method was used to analyze the qualitative data. In the research, comments were made in line with the views of teachers and students about the purpose, content, learning-teaching process and evaluation dimensions of the "Women's Clothing Manufacturing" curriculum. With the findings of the study, the following conclusions were reached: The aims of the modular curriculum applied were understandably clear for the profession. Incorrect modules in the program must have been corrected and its content needed to be updated. The learning-teaching process of the program did not take place at the desired level due to the equipment deficiency in the workshops, and the failure of the module repetition in the individual learning because of the shortage of time. The evaluation process of the program wasn’t fully achieved due to the fact that substances related to the exam in "Regulation of Secondary Education Institutions" was not regulated in high schools that give vocational and technical education other than the courses offered within the scope of lifelong learning. The module evaluation section must be opened in the e-school system. It is considered appropriate to update the applied program considering all developments by experts in direct proportion to the changing fashion.