Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2019
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: Melek Erikoğlu
Danışman: ZÜBEYDE EKŞİ GÜLOĞLU
Özet:1. ÖZET Günübirlik Jinekolojik Tanı İşlemi Uygulanan Hastalara Yapılan Eğitimin Hasta Memnuniyeti ve Kaygı Düzeyine Etkisi Öğrencini Adı: Melek GENÇEL Danışmanı: Dr. Öğr. Üyesi Zübeyde EKŞİ GÜLOĞLU Anabilim Dalı: Marmara Üniversitesi Doğum ve Kadın Hastalıkları Hemşireliği Anabilim Dalı Amaç: Bu araştırma günübirlik jinekolojik tanı işlemi uygulanan hastaların öğrenim gereksinimlerine göre yapılandırılmış taburculuk eğitiminin hasta memnuniyeti ve kaygı düzeyine etkisini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Gereç ve yöntem: Randomize kontrollü deneysel olarak planlanan bu araştırma Şişli Hamidiye Etfal Eğitim ve Araştırma Hastanesi jinekoloji servisinde yürütüldü. Araştırmanın örneklemine çalışmaya katılmayı kabul eden ve araştırmaya dahil edilme kriterlerine uyan gönüllü günübirlik jinekolojik tanı işlemi uygulanan 80 kadın alındı (Deney:40; Kontrol:40). Verilerin toplanmasında, Tanımlayıcı bilgi formu, Hasta Öğrenim Gereksinimleri Ölçeği, Hastanın Hemşirelik Bakımını Algılayışı Ölçeği, Durumluk-Sürekli Anksiyete Ölçeği kullanıldı. Bulgular: Deney ve kontrol gruplarının tanımlayıcı özellikleri arasında anlamlı bir fark saptanmadı (p>0,05). Hastaların neredeyse tamamının (%93,75) jinekolojik bir problem yaşadığı saptandı. Deney grubunun Hasta Öğrenim Gereksinimleri Ölçeği puan ortalaması 194,42 ± 17,45 olarak yüksek bulundu. Operasyon öncesi Durumluk Anksiyete Ölçeği puan ortalamaları deney grubunda 50,3±9,45 ve kontrol grubunda 50,52±7,65 olarak bulunmuş olup aralarında istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık saptanmadı (p=0,907>0,05). Taburculuk öncesi Durumluk Anksiyete Ölçeği puan ortalamaları deney grubunda 34,2±3,19 ve kontrol grubunda 41,6±3,76 olarak bulunmuş olup aralarında istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık saptandı (p=0,000<0,05). Taburculuk öncesi Hastanın Hemşirelik Bakımını Algılayışı Ölçeği puan ortalamaları deney grubunda 15,95±0,84 ve kontrol grubunda 20,20±4,40 olarak bulunmuş olup aralarında istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık saptandı (p=0,000<0,05). Sonuçlar: Hastalara öğrenim gereksinimlerine yönelik verilen taburculuk eğitiminin, hastaların anksiyete düzeylerini azalttığı ve hasta memnuniyet düzeyini artırdığı saptanmıştır. -------------------- 2. SUMMARY The Effect Of Training On Patient Satisfaction And Anxiety Level In Patients Undergoing Day GynecologIcal Diagnosis Student’s Name: Melek GENÇEL Advisor: Dr. Öğr. Üyesi Zübeyde EKŞİ GÜLOĞLU Department: Marmara University Department of Obstetrics and Gynecology Nursing Aim: This study was conducted to determine the effect of discharge education structured according to the learning needs of patients undergoing gynecological diagnosis on patient satisfaction and anxiety level. Materials and Methods: This randomized controlled experimental study was conducted in the gynecology department of Şişli Hamidiye Etfal Training and Research Hospital. The sample of the study included 80 women who accepted to participate in the study and who underwent voluntary daily gynecological diagnostic procedures that met the inclusion criteria (Experiment: 40; Control: 40). Descriptive information form, Patient Learning Needs Scale, Patient Perception of Hospital Experience with Nursing, State-Trait Anxiety Scale were used to collect the data. Results: There wasn’t significant difference between the descriptive characteristics of the experimental and control groups (p>0,05). Almost all of the patients (%93,75) had a gynecological problem. The mean score of Patient learning Needs Scale of the experimental group was 194,42±17,45. The mean pre-operative State Anxiety Scale score was 50,3±9,45 in the experimental group and 50,52±7,65 in the control group and there wasn’t statistically significant difference between them (p=0,907>0,05). The mean scores of State Anxiety Scale before discharge were found to be 34,2±3,19 in the experimental group and 41,6±3,76 in the control group and a statistically significant difference was found between them (p=0,000<0,05). The mean scores of Patient Perception of Hospital Experience with Nursing before discharge were found to be 15,95±0,84 in the experimental group and 20,20±4,40 in the control group and a statistically significant difference was found between them (p=0,000<0,05). Conclusion: It was found that discharge education given to the learning needs of the patients decreased the anxiety levels and increased the patient satisfaction level.