Sağlık hizmetlerinin pazarlanmasında markanın önemi


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2007

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: Handan Öztürk

Danışman: MERT UYDACI

Özet:

SAĞLIK HİZMETLERİNİN PAZARLANMASINDA MARKANIN ÖNEMİ Sağlık kurumları arasında artan rekabetin bir sonucu olarak sağlık hizmeti sunan kuruluşlarda pazarlama faaliyetlerinin uygulanması önemli bir unsur haline gelmiştir. Hiç bir insan sağlığı ile ilgili ortaya çıkan problemleri riske atmak istemez. Onun için, güven duyduğu, tanınırlığı ve ünü yüksek yani marka olmuş sağlık kurumlarından hizmet almayı tercih eder. Sağlık hizmeti sunan kuruluşların birbirine benzemeye başladığı günümüzde sağlık hizmetlerinde de farklılaşma bir zorunluluk haline gelmiş ve sağlık hizmeti alanların gözünde bu farklılaşmanın nasıl yaratılacağı ancak markalaşma stratejileri ile mümkün olacaktır. Bu çalışmada sağlık hizmeti veren kuruluşların pazarlama faaliyetleri sonucunda, sağlık hizmetini alanların gözünde nasıl konumlandırıldığı, nasıl algılandığı ve hastaların tercih ettikleri sağlık kurumunun marka olup olmadığının önemi araştırılacaktır. Araştırma kapsamında Dr. Siyami Ersek Hastanesi’nin 250 yatan hastasına, sağlık hizmeti aldıkları sağlık kurumuna ilişkin markanın önemli olup olmadığını araştırmak amacıyla anket uygulanmıştır. Anketten elde edilen verilerin istatistiki değerlendirmeleri SPSS 13.0 for Windows paket programında yapılmıştır. Bu araştırma literatür ve alan araştırması yapmak üzere iki kısımdan oluşmaktadır. Literatür araştırması kısmında, sağlık hizmetlerinin pazarlanması ve marka ile ilgili konuları kapsamaktadır. Alan araştırması kısmında, hastaların marka ile düşünceleri ve bu düşüncelerin karşılaştırılması, araştırma sonuçları ve sonuca yönelik öneriler yer almaktadır. THE İMPORTANCE OF BRANDİNG İN HEALTHCARE SERVİCES MARKETİNG SUMMARY Due to the increased competition among health institutes, implementation of marketing activities has become a major element. Nobody wants to risk their health problems. Therefore, everybody prefers to obtain service from reliable, well known and highly famous institutes in other words the institutes, which became brands. Today health care service providers started to look similar and differentiation in healthcare services, which will only be possible by the strategies for becoming a brand, has turned into a necessity. In this study, how health care service providers are considered by those, who obtain healhtcare services; how it is perceived and the significance of brand name on choosing an institute will be researched. A survey was conducted in Dr. Siyami Ersek Hospital wiht 250 in-patients to see whether the brand name of the health care institute, which they obtain service from, was significant or not. Statistical assessment of the data acquired from the survey was carried out with the software, SPSS 13.0 for Windows. In order to make a literature and a field survey, this research is constituted in two part. The specific topics covered by the literature survey include marketing health care services and brand. The specific topics covered by the field survey include patients opinions about brand and comparisons of those opinions, and survey resulth and suggestions concerning these results.