Kurumsal reklam, Türkiye`deki hizmet sektörü içinde yeralan sigorta şirketlerine ilişkin gazete ve dergilerde yayınlanmış kurumsal reklam örnekleriyle


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2002

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: SONGÜL KARACANİK

Danışman: NESİME MELDA CİNMAN

Özet:

İşletmeler arasındaki rekabet ekonomik, toplumsal ve teknolojik gelişmelere bağlı olarak her geçen gün biraz daha artmaktadır. İşletmelerin rakipleriyle mücadele ederken hem pazar paylarını artırmalarında, hem de mücadeleden başarıyla çıkarak ayakta kalabilmelerinde kamuoyu tarafından benimsenmeleri ve saygın, güvenilir, güçlü bir kurumsal imaja sahip olmaları büyük önem taşımaktadır. Bu nedenle kuruluşlar yakın ve uzak çevresiyle iletişim sağlamak, kuruluşa karşı toplumda sempati ve bağlılık duyguları geliştirmek, güçlü bir kurum kimliği yaratarak rakipler arasında farklılık ve tercih edilme nedenleri oluşturmak amacıyla reklam ve halkla ilişkiler uygulamalarının bir bileşkesi olarak kurumsal reklama başvurmaktadırlar. Çalışmanın bütününü ele aldığımızda genel kavramlardan özele geçiş yaklaşımı doğrultusunda kurumsal reklam olgusu incelenmiştir. Kurumsal reklam kavramının amaçları, hedef kitleleri, teknikleri, faydaları ve halkla ilişkiler ile olan ilişkisi üzerinde durulmuş, bu kapsam dahilinde kurumsal kimlik unsurlarının kurumsal reklam açısından önemine değinilmiştir. Kurumsal reklamın hizmet işletmeleri için vazgeçilmez olduğu fikrinden hareketle ve araştırılan konunun desteklenmesi açısından hizmet sektöründe yer alan sigorta şirketlerinin gazete ve dergilerde yer alan kurumsal reklam uygulamaları örnek olarak verilerek, bu sektör hakkında genel bilgi verilmiştir SUMMARY Competition among companies increase day by day economic, social and technological development. In this competition , it is important for the companies to be respectful, trustful and powerful company image while increasing their market share and successful. The combination of advertisement and PR is company advertisement. Companies use this kind of advertisement for communication, loyalty , powerful image and differences among competitors. When we look at the whole document, the company advertisement is described from general to specific cases. This document, contains company advertisement mission, target groups, technics, advantages and relation with PR. All these analyses important for the company advertisement. Importance of company advertisement , I examine an insurance companies. The examples of these companies with in their newspaper and TV advertisement , give a general information about the service sector.