Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Halkla İlişkiler ve Tanıtım Anabilim Dalı, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2015
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: SERCAN İLDEM
Danışman: Ebru Özgen
Özet:Anahtar Kelimeler : Pazarlama Halkla İlişkiler, KLM, Random Act of Kindness PAZARLAMA YÖNLÜ HALKLA İLİŞKİLER AÇISINDAN YENİ BİR YAKLAŞIM: RANDOM ACTS OF KINDNESS (RASTGELE İNCELİKLİ DAVRANIŞLAR) Pazarlama halkla ilişkileri, halkla ilişkiler tekniklerinin ve yöntemlerinin pazarlamaya uygulanmasıyla ortaya çıkan bir iletişim çalışması olarak bilinmektedir. Günümüzde birçok global şirket gibi KLM havayolları da pazarlama halkla ilişkiler faaliyetleri yürütmektedir; ancak pazarda kendini farklı konumlandırmak isteyen KLM, pazarlama halkla ilişkiler faaliyetlerinde yeni bir kavramı uygulamak istemiş ve sosyal yardım amaçlı bir terim olan “random acts of kindness” kavramını adapte etmiştir. Bu çalışmada da, KLM’nin pazarlama halkla ilişkiler taktiği olarak random acts of kindness kavramını kullanımıyla ilgili analiz yapılmıştır. Araştırma da KLM’nin yürüttüğü iki kampanya betimsel analiz yöntemi yapılarak incelenmiştir. Araştırma da, kampanya ile ilgili videolar incelenmiş ve elde edilen bulgular çalışma içerisinde açıklanmaya çalışılmıştır. Keywords: Marketing Public Relations, KLM, Random Acts of Kindness ABSTRACT A NEW APPROACH TO MARKETING PUBLIC RELATIONS: RANDOM ACTS OF KINDNESS Marketing public relations is known as a communication study which occurs when the public relations technics’ and its methods that are implemented into marketing. Today, like some of the global companies and also KLM Airlines is implementing marketing public relations activities but KLM which wishes positioning itself in a different place, wanted to implement a new concept and had adopted a new concept which is called “random acts of kindness” for the term of social assistance. In this study, the KLM marketing public relations tactics as random acts of kindness have been made analysis on the use of the concept. Research has also examined through two campaigns descriptive analysis conducted by KLM. In the study, the videos which are related with the campaign is analysed and the findings are tried to explain in the study.