Halkla ilişkiler uygulamaları kapsamında medya ile ilişkilerde ekonomi medyasından yararlanma biçimleri


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Halkla İlişkiler ve Tanıtım Anabilim Dalı, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2007

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: ASİYE BIYIK

Danışman: Ebru Özgen

Özet:

HALKLA İLİŞKİLER UYGULAMALARI KAPSAMINDA MEDYA İLE İLİŞKİLERDE EKONOMİ MEDYASINDAN YARARLANMA BİÇİMLERİ Halkla iliskiler faaliyetleri içerisinde medya ile iliskilerin önemli bir yeri vardır. Meslegin bel kemigi olan medya ile iliskiler faaliyetleri aynı zamanda meslegin çıkıs noktasını da olusturmaktadır. Tarihsel süreçte ilk olarak kurumlar tarafından uygulanan halkla iliskiler yöntemleri, ekonomik gelismeler dogrultusunda özel kuruluslar bünyesinde günümüzdeki profesyonel konumuna ulasmıstır. Burada tetikleyici etken ekonomik gelismeler ve bu gelismeler sonucunda kuruluslarda ortaya çıkan ihtiyaçtır. Ülkemizde ilk olarak 1960’ larda baslayan halkla iliskiler çalısmaları, 1980 sonrası olusan yeni ekonomik sistemde özel sektörün gelismesi ile paralel sekilde uygulama alanlarını arttırmıstır. Aynı dönemde ekonomi gazeteciligi profesyonel bir alan haline gelmistir. Bugün gelinen noktada halkla iliskiler uygulayıcıları ve ekonomi gazetecileri mesleklerini yerine getirirken birbirlerine ihtiyaç duymaktadırlar. Halkla iliskiler uygulamaları ekonomi medyasında olumlu sekilde yer almayı amaçlarken, ekonomi medyası da haber yapmak istemekte ve halkla iliskiler uygulayıcılarını haber kaynagı olarak görmektedir. Ekonomi medyası kurum ve kurulusların itibarları üzerinde etkili olabildigi gibi, piyasaları yönlendirebilmekte ve bu yönüyle de medya iliskilerinde ön plana çıkmaktadır. Halkla iliskiler bu denli etkili olan ekonomi medyasından yararlanabilmek adına bazı yöntemlere basvurmaktadır. Her iki meslegin de ortak noktası olan haber, ekonomi medyasından yararlanma biçimleri arasında en basta gelendir. Ayrıca halkla iliskiler uygulamaları çerçevesinde ekonomi medyasından yararlanmak amacıyla promosyon, sponsorluk ve reklam gibi diger araçlara da basvurulmaktadır. ABSTRACT USNG FORMS OFF FNANCAL MEDA N MEDA RELATONS WTHN PUBLC RELATONS TECHNCS Media relations is very important inside of public relations tecnincs. Media relations creates basis of p.r. therewithal it creates beginning of p.r. . Public relations methods were applied first of all by the establishment in historical duration, nowadays direction of economic developments it reached professional position in the company organization. n this place, effective factors are, economics developments and needs which appear in the companies. In our country public relations exercise firstly started 1960’s, new economic system which consister after 1980 redounded private sectors practice area. n the same time financial journalizm became a professional branch. Today when public relations specialists and financial journalists are making their jobs they needs each other. Public relations specialists wants to transmit positive news, other way financial journalists wants to make news and they look public relations specialists as a quarter. In these days financial media influence establishments and companies’ reputation and can guide the markets, because of that financial media comes forward in media relations. Public relations applies some methods for benefit from financial media. The collective point of these two jobs news is the first coming forms of benefit to financial media. Additionally, public relations tecnics apply other media like promotion, sponsor and advertisement to benefit from financial media.