Halkla ilişkilerde imaj yönetimi sanatçı kimliği üzerine bir inceleme


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2019

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: Girayhan Gazi Uysal

Danışman: AYŞE GÜL SONCU

Özet:

HALKLA İLİŞKİLERDE İMAJ YÖNETİMİ: SANATÇI KİMLİĞİ ÜZERİNE BİR İNCELEME İmaj yönetimi kapsamında kurumlar ve kişiler, hedef kitlelerini etkilemek ve onların memnuniyetini kazanarak marka değerini artırmak amacıyla bir takım bilinçli iletişim çabaları yapma yoluna gitmektedirler. Sanatçı menajerlerinin, sanatçıların ürün ve kişisel imajlarına yönelik çalışmalarıyla ilgili literatürde herhangi bir çalışmaya rastlanmaması bu çalışmanın yapılmasını önemli hale getirmektedir. Çünkü sanatçıların imaj yaratma aşamasının arka planında menajerlerin etkisinin de olduğu yadsınamaz. Bu çalışma ile sanatçı imajının oluşmasında halkla ilişkilerin öneminin aktarılması amaçlanmıştır. Çalışma nitel bir çalışma olup, sanatçı menajerleriyle derinlemesine mülakat yöntemiyle hazırlanmıştır. Çalışma sonucunda; sanatçı imaj yönetiminde görüşülen menajerlerin % 80’i sanatçılara danışmanlık yapmakta ve belirli baskılar ve yaptırımlar uygulayamamaktadırlar. Burada menajerin tecrübesi ve başarıları devreye girmektedir. Kendini kanıtlayan ve projelerle farklılıklarla sanatçıları destekleyen menajerlerin sanatçılar üzerindeki etkileri daha yüksektir. Sanatçının olumlu algılanması için yapılan sosyal sorumluluk faaliyetleri ve konser takvimlerinde kullandıkları basın bültenleri davetleri ve ilanları, halkla ilişkiler kavramının sanatçı imaj yönetiminde ne kadar gerekli olduğunu göstermektedir. -------------------- IMAGE MANAGEMENT IN PUBLIC RELATIONS: AN INVESTIGATION ON ARTIST IDENTITY Within the scope of image management, institutions and individuals are making several conscious communication efforts in order to influence their target audiences and increase their brand value by gaining their satisfaction. The fact that there is no study in the literature about the works of artists managers on the product and personal image of artists makes this study important. Because it is undeniable that managers have an influence on the background of artists' image creation. The aim of this study is to convey the importance of public relations in the formation of the image of the artist. The study is a qualitative study and it was prepared in-depth interview with artist managers. In the results of working; 80% of the managers interviewed in the image management of the artists are advising the artists and cannot apply certain pressure and sanctions. This is where the manager's experience and achievements come into play. Managers who prove themselves and support artists with projects and differences have a higher impact on artists. Social responsibility activities for the positive perception of the artist and the press invitations and announcements used in concert calendars show how necessary the concept of public relations is in artist image management.