Perakendeci markası ve bilinirliği üzerine bir uygulama


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2001

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: ELİF YURTTUT

Danışman: Aypar Uslu

Özet:

Pazarlama, ülkemizin ekonomik koşullarındaki değişme ve gelişmelerle gitgide önemi artan bir işletmecilik fonksiyonu olarak kendini göstermektedir. Pazarlama kapsamında Dağıtım Kanalları başlığı altında yer alan Perakendecilik de, değişime açık ve sürekli gelişmekte olan bir konu olarak dikkati çekmektedir. Perakendeci mağazaların sayıları ve büyüklükleri giderek artmakta, satılan ürünlerin çeşitliliği de çoğalmaktadır. Bu olumlu gelişmeler de beraberinde rekabet artışını getirmektedir. Perakendeciler artık farklılık yaratmak ve müşteri bağımlılığını sağlamak için, hem müşterilerine hem kendilerine hem de üretici firmalara fayda sağlayacak bir yöntem olan perakendecinin markasını taşıyan ürünler piyasaya sunmayı tercih etmektedirler. Diğer markalı ürünlerle aynı üreticiler tarafından perakendeci firma için üretilen bu ürünler, reklam ve ambalaj maliyetleri kısılarak, perakendecinin kendi ismi ya da tercih ettiği başka bir isim ile markalandırılarak düşük fiyatlarla piyasaya sunulmaktadırlar. Bu doğrultuda çalışmamızın amacı, perakendecinin kendi markasını taşıyan ürünlerin perakendeciler, tüketiciler ve üreticiler açısından durumunu incelemek ve tüketiciler tarafından ne kadar dikkat çekebildiklerini araştırmaktır. ABSTRACT Marketing, is a function of business that develops itself according to economic changes and developments in the world. Retailing, under the scope of Distribution Channels, is open to any changes and developments. The numbers and the volume of the retail stores increases as the variety of the goods increases, too. According to these developments, competition becomes abundant. Retailers prefer retailers' brand that give advantage to customers, manufacturers and themselves, as a way of competition. Retailers' brands are being sold cheaper than manufacturers' brand, although they are being produced by the same manufacturer. This study is based on the position that examines the manufacturers, retailers and consumers' view for retailers' brands.