Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Radyo, Televizyon ve Sinema Bölümü, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2015
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: MERVE ANTLI
Danışman: ALİ MURAT KIRIK
Özet:Teknolojinin gelişmesiyle birlikte ortaya yeni araçlar ve yeni kavramlar çıkmıştır. Çalışmada incelenen televizyon, magazin, sosyal medya kavramları zaman içerisinde etkileşimini arttırarak bir bütün halinde kullanılmaya başlamıştır. Geleneksel bir iletişim aracı olarak görülen televizyonda magazin programlarının yayınlanmasının ardından sosyal medyanın gelişmesi ile birlikte bu programlar sosyal medya ile interaktif bir iletişim kurmayı hedeflemiştir. Bu çalışmada birbirlerini karşılıklı olarak besleyen magazin yayınları ve Twitter kullanımının sonuçları ve bu kullanımın magazin yayınlarına katkısı üzerinde durulmuştur. Anahtar Kelime: Televizyon Yayıncılığı, Magazin, Sosyal Medya, Yeni Medya, Twitter ABSTRACT With the development of technology, some new terms have started to affect people’s lives. Terms of television, magasine and social media which have been discussed in this study, increased the interaction between each other by the time. When magasine have became a subject of television, there had been a requirement which should provide interaction between magasine shows and audiences. After rising of social media, television, a tool of traditional media, started to aim establishing an interaction with audiences thanks to social media. In this study, usage of Twitter in magazin shows and results and effects of this usage were discussed. Keywords : Television Broadcasting, Magazine, Social Media, New Media, Twitter