Uygulanan eğitim programlarının etkilerine ilişkin çalışanların algıları üzerine bir araştırma


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, İktisat Fakültesi, Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri Bölümü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2011

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: DEMET BUDAK

Danışman: SİBEL GÖK

Özet:

Anahtar Kelimeler : Eğitim, Geliştirme, İnsan Kaynakları UYGULANAN EĞİTİM PROGRAMLARININ ETKİLERİNE İLİŞKİN ÇALIŞANLARIN ALGILARI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA Gelişen teknoloji ve globalleşmenin de etkisiyle yoğun rekabet ortamındaki işletmeler daha verimli olabilmek için en önemli kaynak olan insana her geçen gün daha da önem vermektedir. Türkiye’de bankacılık sektöründe faaliyet gösteren işletmelerde de değişen bu koşullara bağlı olarak insana yatırım ihtiyacının önem kazandığı, insan kaynağına yapılacak yatırım için bütçelerinin önemli bir kısmının da eğitim faaliyetleri için ayrıldığı görülmektedir. Ancak işletmeler eğitim ihtiyacını doğru saptayabilmek, bilinçli planlama yapabilmek ve yaptıkları yatırımların karşılığını somut olarak görmek istemektedirler. Bu çalışmada da bankacılık sektöründe faaliyet gösteren işletmelerde eğitim geliştirme sürecinin dizaynına ilişkin; eğitim ihtiyacının belirlenmesi, kullanılması gereken yöntemler, katılımcı ve eğitmenlerin seçimi, eğitim geliştirme faaliyetlerinin organizasyonu ile özellikle çalışanların eğitim geliştirme faaliyetleri konusundaki algılarını ölçmeye yönelik bir araştırma yapılması amaçlanmıştır. Key Words : Training, Development, Human Resources ABSTRACT THE RESEARCH ON PERCEPTION OF EMPLOYEES’ APPLIED EFFECTS OF TRAINING PROGRAMMES Companies, which are in consistent competition because of developing technology and globalization, attach importance to most important source, human, for being more effective in last decade. Depending on these changing conditions, Companies that operating in Banking sector in Turkey also give more importance to investment to human resources and the biggest part of this investment budget is reserved for training activities. However companies want to determine training needs, plan with awareness and see the return of their investment concretely. In this study we aim to make a case study about designing of training development process in a company that operating in banking sector including; determining training needs, methods that have to use, to elect participant and trainer, organization of training development activities and especially to measure the employee’s perception about training and development activities.