Halkla ilişkiler disiplini açısından spor klüplerinde kurumsallaşma süreci: fenerbahçe spor kulübü örneği


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2009

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: Önder Kömür

Danışman: EBRU ÖZGEN

Özet:

Günümüzün gelişen ekonomik yapısı ile spor bir sektör halini almış, spor kulüpleri ise birer işletme olarak anılmaya başlanmıştır. Spor kulüplerinin, başarıda istikrarı sağlamaları için maddi güçlerini giderek arttırmalarının yanı sıra; bir marka yaratmaları ve bu markayı başarıyla yönetmeleri gerekmektedir. İşletmelerin varlıklarını sürekli kılmaları için kurumsallaşmaları kaçınılmaz gerçekliktir. Bireylerden bağımsız bir şekilde, işletmelerin varlıklarını sürdürmesi spor kulüplerini de etkilemiş ve profesyonel yönetim anlayışını benimsemeye itmiştir. Dünyada Manchester United, Barselona, Real Madrid gibi kulüpler bu süreci yakalayan ve uygulayanlardan birkaç tanesidir. Ülkemizde de Fenerbahçe Spor Kulübü kurumsallaşma kavramının önemini yakalayarak, bunu söylemlerinde vurgulamaktadır. ABSTRACT Sports has become a sector at the present day and by reason of the booming economy, sports clubs has deemed as business enterprises. To get a stabilized achievement, sports clubs should expand their economical strength and simultaneously they should create a brand and manage it successfully. Institutionalization, is the unavoidable reality for the continued existence of an enterprise. Independent from the individuals, enterprises continuos existency influenced the sport clubs to be more professional in management. Such as Manchester United, Barselona and Real Madrid are the quite successful examples which have been performing this strategy in recent years. Fenerbahçe is the pioneer sport club of the continous existency idea in Turkey.