Dijital hak yönetimi ve Türkiye’de çevrimiçi ortamlarda müzik sektörü üzerine bir araştırma


Tezin Türü: Doktora

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2010

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: Ecevit Bora Uygun

Danışman: CEM SEFA SÜTCÜ

Özet:

Anahtar Kelimeler : Bilişim, İletişim Enformatiği, Dijital Hak Yönetimi, Etkileşim DİJİTAL HAK YÖNETİMİ VE TÜRKİYE'DE ÇEVİRİMİÇİ ORTAMLARDA MÜZİK SEKTÖRÜ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA Bilginin ve iletişimin son derece değerli olduğu çağımızda, teknoloji, enformasyon iletişimini daha süratli ve daha kesin yapabilmek için sürekli bir gelişim içerisindedir. Özellikle çağımızda yaşanan hızlı teknolojik gelişmelerin, toplum ve birey boyutunda da incelenmesi gerekmektedir. İnsanlığın çok önem verdiği içerik olan “müziğin”, çağımızda, teknolojinin de gelişimiyle çok fazla tüketilmeye başlamasıyla ortaya çıkan Dijital Hak Yönetimi çözümleri, yaklaşımları, birey ve toplumsal etkilerinin analizlerinin yapılması üzerine çalışmalar ile iletişim enformatiği yaklaşımı ile birlikte ortaya konulan Yeni İletişim Ortamları ve etkileşim kavramı ile tüketiciden kullanıcıya dönüşüm üzerine yapılan çalışmalarda oldukça azdır. Bu doktora tezinde bu kavramlar incelenmeye çalışılmıştır. Keywords : Information and Communication, Digital Rights Management, Interactivity ABSTRACT DIGITAL RIGHTS MANAGEMENT AND A RESEARCH ABOUT THE ONLINE TURKISH MUSIC INDUSTRY In this age where information and communication is of paramount importance, technology is in a state of constant development to improve the speed and effectiveness of the communication of information. The fast paced developments in technology should also be closely surveyed on a personal and society point of view. Studies are severely limited on the Digital Rights Management solutions that arose from the rapid consumptions of one of the most significant contents for mankind, music as well as in related areas such as effects on individual vs. society, new communication mediums concentrating on communicational scientific approaches and the rates of consumers vs. users. In this thesis, these concepts are investigated.