Design of a novel vibration isolation for large diesel engines and electrical cabinets


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2019

Tezin Dili: İngilizce

Öğrenci: Tuncer Evci

Danışman: AYKUT KENTLİ

Özet:

Titreşim ve gürültü problemleri her zaman mühendisler için zorlu bir uğraş olmuştur. Mühendisler hala bu sorunlara çözüm bulmaya devam ediyorlar. Gemicilikte ve enerji üretiminde kullanılan büyük dizel motorları için de çözülmeyi bekleyen pek çok titreşim sorunu var. Bu çalışmanın ana amacı gemicilikte ve enerji santrallerinde kullanılan sekiz silindirli bir dizel motor için motor takozu ve motor üzerinde yer alan elektrik kabini için titreşim izolasyon elemanlari geliştirmek ve tasarlamaktır. Bunun için hem motor hem de elektrik kabininde çelik kablolu titreşim izolatörleri kullanılmıştır. İki farklı sistem için farklı parçalar tasarlanmış olsa da bu iki parça için temel titreşim teorisi geçerli olduğu için aynı tez içerisinde incelenmiştir. Bu çalışmada, öncelikle, katı cisim doğal frekansları için matematiksel hesaplamalar yapılmıştır. Elde edilen doğal frekans değerleri yalıtım elemanı seçiminde kullanılmış ve deneysel sonuçlar ile karşılaştırılmıştır. Çelik kablolu yalıtım elemanları için Vibrol, Tuusula’da temel kati cisim doğal frekans ölçümleri yapılmıştır. Daha sonra Wärtsilä, Vaasa’da motor testleri ve hidrolik sarsıcı testleri gerçekleştirilmiştir. Son olarak, elektrik kabini için geliştirilen yalıtım elemanları için Vaasa Üniversitesi titreşim laboratuvarında elektromanyetik sarsıcı ile deneyler yapılmıştır. Bu tez çalışması boyunca, çelik kablolu titreşim izolatörleri ve bu parçaların dizel motor ve elektrik kabini üzerindeki uygulaması incelendi. Bunun için karmaşık deney sonuçları incelendi ve analiz edildi. -------------------- Noise and vibration problems have been always challenging for engineers in many different areas. Engineers still have these problems to solve them. The main purpose of this thesis is to develop new vibration isolators for Wärtsilä’s large diesel engines and electric cabinets that are on the engines. Steel wire rope vibration isolation elements have been used to develop and design engine mounts and isolator for electric cabinet. Two different elements have been studied in this thesis project because basic vibration theory is same for both engine mount and electric cabinet isolators. In this study, firstly, mathematical model of the systems has been prepared for estimating rigid body modes. Then, experimental results have been obtained and compared the mathematical results. Basic rigid mode experiments for the wire rope elements have been conducted in Vibrol, Tuusula. Engine tests and hydraulic shaker test for the engine mounts have been performed in Wärtsilä, Vaasa. On the other hand, electromagnetic shaker tests for electric cabinet isolators have been conducted in the vibration laboratory of University of Vaasa. Throughout this thesis project, wire rope vibration isolators and their application on large diesel engines and electric cabinet was investigated. Finally, Complicated results of the experiments has been discussed.