Kalite fonksiyon yayılımı (QFD) ve bir yabancı dil kursuna uygulaması


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, İşletme Fakültesi, İşletme Bölümü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2014

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: FATİH AYAN

Danışman: GÖKSEL ATAMAN BERK

Özet:

Bu tez çalışmasında bir yabancı dil kursunda öğrencilerin (müşterilerin) istek ve ihtiyaçlarını en iyi şekilde nasıl karşılayıp, onları sadece firmaya para kazandıran bir müşteri olarak görmeyip, hedeflerine en hızlı ve etkili bir şekilde nasıl ulaştırabiliriz sorusuna cevap aranmıştır. Bunun için de, müşteri ihtiyaçlarına odaklanmayı sağlayacak biçimde yeni ve gelişmiş ürün/hizmetler tasarlamayı amaçlayan, disiplinler arası takım çalışması gerektiren bir kalite tekniği olan Kalite Fonksiyon Yayılımının uygulama sürecinden bahsedilmiştir. Yapılan çalışma sonucunda Kalite Fonksiyon Yayılımı süreci en iyi şekilde işlenerek müşterinin sesi olunmuş ve model alınan yabancı dil kursunun müşteri memnuniyetini artırmak için hangi süreçleri iyileştirmesi gerektiği ortaya konulmuştur. Anahtar Kelimeler: Kalite, Kalite Fonksiyon Yayılımı, Kalite Evi, Yabancı Dil, Yabancı Dil Kursları ABSTRACT In today’s society, foreign language schools are generally seen as commercial entities rather than as educational institutions. Based on this view, the purpose of this study is to identify wants and needs of private language school students’ (customers’) in order to provide the fastest and most effective learning outcomes. To ensure customer satisfaction an interdisciplinary teamwork approach called Quality Function Deployment (QFD) technique, which integrates customer requirement in product design was implemented. Results of the study indicate that the QFD method is the best process based on student wants and needs to point the strengths and weaknesses of the model language school used in present study. Key Words: Quality, Quality Function Deployment, Quality House, Foreign Language, Foreign Language Courses.