Yeni ürün geliştirme süreci ve yeni ürünün pazara sunulmasında markanın etkisi


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2006

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: FULYA İLHAN

Danışman: Aypar Uslu

Özet:

TEZ BAŞLIĞI : YENİ ÜRÜN GELİŞTİRME SÜRECİ VE YENİ ÜÜRNÜN PAZARA SUNULMASINDA MARKANIN ETKİSİ YAZAR ADI : FULYA İLHAN Günümüzde sosyal ve ekonomik yapının değişmesi ile pazar koşulları ve yapısı değişmiştir. Teknolojinin gelişimi ile birlikte her firma hemen hemen aynı kalitede ve müşterilerinin ihtiyaçlarını karşılayan ürünleri sunabilmektedirler. Farklılaşmanın sağlanabilmesi için sürekli yeni fikirler ve ürünler üretilmek zorunda kalınmaktadır. Ancak yeni ürün geliştirme süreci riskli bir süreçtir. Bu risklerin azaltılmasında en önemli kavramlardan biri markadır. Ürün fayda sunarken, marka onun ötesinde imaj, prestij gibi soyut anlamlar da ifade etmekte ve tüketicide güven yaratmaktadır. Çünkü tüketiciler, ürünlerin kalitesine, dayanıklılığına, satış sonrası hizmet ve ürünlerin markası gibi unsurlara büyük önem vermektedir ve marka tüm bunları bir vaad şeklinde yerine getirir. Bu çalışmada amaç bu iki temel konu yani yeni ürün geliştirmek ve markanın ilişkisini irdelemek, yeni ürünün pazara sunulmasında markanın etkisinin ortaya konmasıdır. Birinci bölümde ürün ve yeni ürün geliştirme süreci ile ilgili temel kavramlara yer verilmiştir. İkinci bölümde yeni ürünün pazara sunulmasında markanın etkisi incelenmektedir. Üçüncü ve son bölüm uygulama bölümüdür. THESIS HEADING : NEW PRODUCT DEVELOPMENT PROCESS AND THE EFFECT OF THE BRANDING ON NEW PRODUCT LAUNCH WRITER : FULYA İLHAN ABSTRACT Nowadays within the changes on social and economical structure, market conditions and structure has been changed. Within the development on the technology, all the companies can present the products that have the same quality and meet customer needs. To ensure the differential, it’s compulsary to create new products and sevices. But new product development is a risky process. To reduce the risks, one of the most important consept is branding. As the product presents benefits, beyond this, brand expresses some abstract means as image and prestige and creates confidence on the costumer. Because the customers give importance to product quality, durability, after sales services and brand ensure all these components as promise. The purpose on this work , to explicate the relation between new product development process and branding, then to show the effect of branding on new product launch step. On the first section, the basic consepts has been placed about product and new product develeopment process. On the second section, it has been analyzed the effect of branding on new product launch step. The last section is about practise and analyzes.