Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Finansal Bilimler Fakültesi, Bankacılık Bölümü, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2011
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: ASLI BAYGÜZ
Danışman: LEVENT ÇİNKO
Özet:Anahtar Kelimeler : İşgören Motivasyonu, Özendirme Araçları, Motivasyon teorileri. ÇALIŞMA YAŞAMINDA İŞGÖREN MOTİVASYONUNU ARTIRAN ÖZENDİRME ARAÇLARININ ETKİNLİKLERİ ÜZERİNE HİZMET SEKTÖRÜNDE BİR ARAŞTIRMA Günümüzde, örgütlerin, rakiplerine karşı üstünlük sağlayabilmeleri için öncelikle üretimin en önemli kaynağı olan emek faktörünü iyi yönetmesi gerekir. Örgüt hedeflerinin gerçekleştirilmesinde üretime girdi olan emek faktörünün en verimli şekilde kullanılması için motivasyonunu olumlu yönde etkileyecek araçların belirlenip, bunların sağlanması gerekmektedir. Bu bağlamda, bu çalışmada motivasyonun tanımı ve tarihsel açıdan ne tür gelişmeler gösterdiği, çalışma yaşamındaki taraflarca önemi, geliştirilen motivasyon teorileri, çalışma yaşamının dinamikleri açısından motivasyonu özendirici enstrümanlar ve motivasyonun etkilemekte olduğu diğer insan kaynakları faaliyetleri arasındaki ilişkiler ayrıntılı şekilde incelenmiştir. Çalışmanın uygulama bölümünde danışmanlık alanında faaliyet gösteren küçük ölçekli bir firma çalışanlarının motivasyon özendirme araçlarının etkinliğine dair beklentilerinin demografik unsurlara göre değişkenlik gösterip göstermediği ölçülmüştür. Analiz sonucunda firma çalışanlarının özendirme araçlarının etkinliğine dair beklentilerinin aynı beklentiler içinde oldukları ve firmada uygulanan motivasyon uygulamalarını aynı düzeyde algıladıkları sonucuna ulaşılmıştır. Keywords : Employee Motivation, Incentive Tools, Theories of Motivation ABSTRACT A RESEARCH ON THE SERVICE SECTOR REGARDING THE EFFECTIVENESS OF THE INCENTIVE TOOLS MOTIVATING THE EMPLOYEE IN THE LABOR LIFE Nowadays, organizations should ideally manage “the labor” in order to the get the upper hand on their competitors. In order to use the labor factor efficiently and organize the resource of human, there need to determine the incentive tools increasing the motivation of labor and provide the same. In this thesis includes more detailed information regarding the descriptions of motivation, historical development process of the motivation, the importance of the motivation by the parties in the labor life, incentive tools of motivation in the terms of dynamics of labor life, the relationship between motivation and the other strategically matters in the field of the human resources. In the practice chapter of this study, the expectations of the effectiveness of the incentive tools increasing the motivation belongs to the employees in the small scaled company acting in the field of consultancy sector are being considered whether the same change according to the demographic variables. As a result of the analysis, it has been precipitates that the expectations on the effectiveness of the incentive tools of the employees in the subject company seems to be almost identical and also the apprehension regarding the degree of the practice level in the subject company bears a similarity between every kind of demographically variables.