Yurtdışı eğitim ve danışmanlık hizmetlerinde teknoloji destekli satış yöntemlerinin müşteriler üzerindeki rolü


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2019

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: Gizem Sönmez

Danışman: MERT UYDACI

Özet:

Teknolojinin hızlı gelişmesinin bir sonucu olarak kitle iletişim araçları çeşitlenmiş ve insanların birbirleriyle olan etkileşimlerinde artış yaşanmıştır. İnsanları doğrudan etkileyen teknolojik gelişmeler sonucunda, teknoloji gündelik hayatın vazgeçilmez bir parçası haline gelmiş ve tüketicilerin, var olan bütün mal ve hizmetler hakkında küresel bir farkındalığa sahip olmalarını sağlamıştır. Böylelikle yaşanan teknolojik gelişmeler, tüketicilerin yaşam tarzlarını ve alışkanlıklarını değiştirmeye itmiştir. Değişen tüketici davranışları günümüz çağdaş pazarlama anlayışıyla birleşince işletmeler için müşterilere sadece hizmet sunmak değil, kaliteli bir hizmet sunmak işletmeler için hayati önem taşımaya başlamıştır. Rekabette öne geçmenin önemli adımlarından biri olan müşteri ilişkilerinin geliştirilmesi müşteriyle uzun ve bütünleşik ilişkiler kurmak ancak müşteri beklentilerini algılayıp beklentileri karşılayarak yapılmaktadır. Bu gelişim süreci için de teknolojiden yardım almak kaçınılmazdır. Bu çalışmada eğitim hizmetleri sektörünün önemli bir birleşeni olan, yurtdışı eğitim hizmetleri sektöründe, müşterinin firmayı tercih etme nedenlerini etkileyen ve firmanın hizmet kalitesini artırmak için geliştirdiği yazılımı kullanan müşterilerinin, teknolojiyi kabul etme etkisini ölçmek hedeflenmiştir. Teknoloji kabul modelinin alt boyutlarının, hizmet kalitesi alt boyutlarının birbirinden etkileşimini ölçmek için Endless Abroad Yurtdışı Eğitim firmasını tercih eden müşterilere anket çalışması yapılarak bu etki ölçülmeye çalışılmıştır. Araştırmanın birinci bölümünde hizmet kavramı ve yurtdışı eğitim hizmetleri ile ilgili detaylı bilgi verilmiş olup araştırmanın ikinci bölümünde de müşteri ve müşterinin teknolojiyi kabul etmesi üzerine araştırmalar yapılmıştır. Araştırmanın son bölümünde ise anket çalışması uygulanarak birleştirilmiş teknoloji kabul modeli değişkenleri ve Hizmet Kalitesi - SERVQUAL modelinin değişkenleri uygulanarak ölçümler yapılmıştır. Uygulama, hizmet sektöründe önemli bir yere sahip olan eğitim hizmetlerinin alt dallarından biri olan yurtdışı eğitim hizmetlerini temsilen bir firmanın müşterileri üzerinde yapılmıştır. Araştırmanın bulguları, yurtdışı eğitim firmasının sunduğu hizmetlerin müşteriler tarafından kalitesinin değerlendirilmesi ve bu hizmetlerin teknolojik yazılımlarla desteklendiği durumlarda müşterilerin üzerinde teknolojiyi kabul etme eğilimini nasıl etkilediğini gösterirken, ayrıca artan rekabet ortamında araştırmaya konu olan firmanın stratejileri ve uygulamalarında yapması gerekenler hakkında da bilgiler vermektedir. -------------------- As a result of the rapid development of technology, mass communication devices have diversified and people's interaction with each other has increased proportionally. As a result of technological developments that have an observable effect on people, technology has become an indispensable part of daily life and has enabled consumers to have a global awareness of all existing goods and services. In this way, technological developments have led consumers to change their lifestyles and habits. When changing consumer behaviors are combined with today's modern marketing approach, it leads to providing not only service to customers but also quality services have become vital for businesses. Developing customer relations, which is one of the most important steps to get ahead in the competition, is to establish long and integrated relations with the customer, but only by perceiving customer expectations and meeting with the expectations. For this development process, it is inevitable to get help from technology. In this study, it is aimed to measure the effect of accepting the technology of the customers who use the software developed to improve the service quality of the company and that affect the reasons of the customer to prefer the company in the Overseas Education services sector, which is an important component of the education services sector. In order to measure the interaction of the sub-dimensions of the technology acceptance model and the sub-dimensions of the service quality, this effect was tried to be measured by conducting a survey to customers who prefer Endless Abroad Education Company. In the first part of the research, detailed information about the concept of service and foreign education services is given and in the second part of the research, researches are made on customer acceptance of the technology. In the last part of the research, the variables of the model of unified technology acceptance model and the Quality of Service - SERVQUAL model were applied by using a questionnaire. The application was made on the customers of a company representing Overseas Education Services which is one of the sub-branches of education services which has an important place in the service sector. The findings of the research show the evaluation of the quality of the services offered by the overseas education company by the customers and how these services affect the tendency of the customers to accept the technology in cases where these services are supported with technological software, and also give information about the strategies and practices of the foreign education companies in the increasing competition environment.