Kur’an-ı Kerim’in isimlerinin din eğitimi açısından incelenmesi


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2010

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: Özlem Kömürcü

Danışman: MUSTAFA USTA

Özet:

Anahtar Kelimeler : Eğitim, Din Eğitimi, Kur’ân-ı Kerim. KUR’ÂN-I KERİM’İN İSİMLERİNİN DİN EĞTİMİ AÇISINDAN İNCELENMESİ İnsan, eğitim ve dinin varlığı konularının anlaşılma çabası Hz. Âdem’den bu yana devam edegelmektedir. Bunları doğru anlamak bize kendi varlığımız ve eğitim dolayısıyla din eğitimi hakkında doğru bir düşünce çerçevesi oluşturma şansı verecektir. Yüce Allah (c.c.), insanları yaratmış ve onlara yol gösterici olarak da peygamberler ve vahiyler göndermiştir. Peygamberlerin sonuncusu Hz. Muhammed (sav) olduğu gibi vahyin son halkası da Kur’ân-ı Kerim’dir. Kur’ân, İslam dininin temel kaynağıdır ve aynı zamanda din eğitiminin de temelini teşkil eder. Kur’ân-ı Kerim’in kendisini tanımladığı ve vasıflandırdığı birçok ismi mevcuttur. Bu isimler Kur’ân’ın insan hayatında hangi işlevlerle yer aldığı konusunda bizi aydınlatmaktadır. Kur’ân bazı isimleriyle, eğitimi nasıl önemsediğini, eğitimde nasıl metotlar takip ettiğini, din eğitiminde faydalanılacak temel kaynakların niteliklerini ve bireysel eğitim örneklerini de Kur’ân’ın isimleri bize göstermektedir.. Din eğitimi de Kur’ân’ın nasıl bir hareket tarzı benimsediğini isimlerine bakarak anlayıp bu ilahi metinden kendisine dersler çıkarmalıdır. Keywords : Education, Religious Education, Holy Quran ABSTRACT EXAMİNİNG OF THE NAMES OF THE HOLY QURAN İN THE CONTEXT OF RELİGİOUS EDUCATİON The attempts of understanding the matters of human being, education and the existence of religion obtain from the beginning of the first man, the first prophet Adam. Comprehending such matters in a correct manner provides the means of constructing the framework that assist people to understand their own existence and education; thereby religious education. Allah created people and sent messengers and revelation via the messengers in order to guide them. As Prophet Muhammad (pbuh) is the last messenger, Holy Quran is the final of the divine revelation chain from Allah. The Quran is not only the primary source of Islam but also the primary source of religious education. The Quran has a number of names which express it in its own content. In this manner, people acquire the functions of the Holy message through the names of Quran. The significance of education, the methods of education, the basic materials that helpful for religious education and the patterns of individual education are offered via the names of Quran. The ways designated by Holy Quran should be adopted for religious education and religious education should derive lessons from the Quranic method.