Markaların itibarı yönetmede sosyal medya kullanımı : Instagram


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2019

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: Özge Koyuncu

Danışman: AYŞE GÜL SONCU

Özet:

Bu çalışmada; markaların itibarını yönetirken sosyal medya araçlarından instagramı nasıl kullandığını saptamak için içerik analizi yapılmıştır. Çalışmanın ilk kısmında, marka ve markaya dair temel kavramlara yer verilmiştir. İkinci kısımda, itibar yönetimi ve itibar yönetiminde sosyal medya kavramlarına yer verilmiştir. Üçüncü kısımda sosyal medya kavramına ve sosyal medya araçlarına ayrıntılı bir şekilde yer verilmiştir. Daha sonra üç telekomünikasyon şirketinin (Turkcell, Vodafone Türkiye, Türk Telekom) instagram paylaşımları kategorilere ayrılarak analiz edilmiştir. Ayrıca instagramda 3 aylık süre zarfındaki (Şubat, Mart, Nisan 2019) paylaştığı gönderilerin altına yapılan tüketici yorumları ve “eksisozluk.com” web sitesinde üç telekomünikasyon hakkında 3 aylık (Şubat, Mart, Nisan 2019) süre zarfında yapılan tüketici yorumları incelenmiştir. Sonuç olarak sosyal medya araçlarından biri olan instagramda markalar itibar yönetimi unsurlarından sosyal sorumluluk projelerine ve sponsorluklara yer vermiştir. Ayrıca sosyal medyanın markaların itibarlarına olumlu ve olumsuz yönde etkileri olduğu tespit edilmiştir. -------------------- In this study, it was made the content analysis in order to establish how to use instagram, which is one of the social media tools, While it is to manage the reputation of brands. In the first part, it was taken place brand and concepts related to brand. In the second part includes the reputation management and the concepts of social media and reputation management. In the third part, the concepts of social media and social media tools were explained with great extend of scope and then it was analysed the instagram shares of three prominent telecommunication companies by splitting into categories. Additionally, consumer reviews made under the posts shared in instagram over three months (February, March, April 2019) and on the “eksisozluk.com” website consumer reviews about three telecommunications in three months (February, March, April 2019) were examined. As a result, brands include social responsibility projects and sponsorships from reputation management elements on instagram one of the social media tools. In addition, it has been determined that social media has positive and negative effects on the reputation of brands.