İnternetten lüks tüketim ürünleri satın alımının tüketici karar verme envanteri açısından incelenmesi


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2019

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: Meriç Yelda Zeren Coşkun

Danışman: CEYDA AYSUNA TÜRKYILMAZ

Özet:

Küresel dünya ile yaşamın her alanı değişime ve dönüşüme uğrarken, günümüzde küresel pazardaki mal hizmetlere tüm coğrafi bölgelerde aynı koşul ve standartlarla ulaşılmaktadır. Gelişmiş olan ekonomiklerde olduğu gibi gelişmekte olan ülke ekonomileri de bu küresel pazarlara entegre olmakta ve kapitalin tüketim odaklı nüfusu lüks tüketim pazarının büyümesinde paydaş olmaktadır. Lüks tüketim ürünleri sunan firmalar, müşteri potansiyelini arttırmak amacıyla, lüksün daha kolay ulaşılabilir olmasını sağlayan pazarlama stratejileri üretme çabasındadır. Firmaların bu çabalarında ve bu pazarın büyümesinde dijital teknolojilerdeki hızlı gelişmeler en büyük yardımcı araç konumundadır. Sistemdeki değişimler tüketicilerdeki lüks algısı davranışlarında da değişimi getirmekte, lüks olarak gruplandırılan ürün ve hizmetler yalnızca ekonomik refah seviyesi yüksek tüketici grubu ile sınırlı kalmayıp, orta seviye gelir grubuna dahil tüketiciler için de ulaşabilir konuma yerleşmektedir. Bu çalışmanın konusu “İnternetten Lüks Tüketim Ürünleri Satın Alımının Tüketici Karar Verme Envanteri açısından İncelenmesi”’dir. Çalışmanın ilk iki bölümünde pazarlama yazınında yer alan tüketim, tüketici, tüketici davranışları, internet üzerinden alışveriş ve lüks tüketim ile ilgili kavramlara açıklık getirilirken son bölümde 683 katılımcı ile yapılan anket sonuçları analiz edilmiştir. -------------------- While all areas of life and global world are undergoing change and a transformation, today the goods and services in the global market are reached with the same conditions and standards in all geographical regions. As in developed economies, the economies of developing countries integrate into these global markets and the consumption-oriented population of the capital becomes a stakeholder in the growth of the luxury consumption market. Firms that offer luxury consumer products endeavor to produce marketing strategies that make luxury more accessible in order to increase customer potential. The rapid development of digital Technologies is the most important tool in the efforts of the companies and the growth of this market. The changes in the system also bring about changes in the perception of luxury behaviours of consumers, and products and services grouped as luxury are not limited to the consumer group with a high level of ecoconomic welfare, but are also accessible to consumers in the middle income group. The title of the study is “Examining Online Luxury Product Shopping In Terms of Consumer Decision Making Inventory.” In the first three chapters of the study, the consepts related to consumption, consumer, luxury consumption and online shopping in the marketing literatue are clarified, in the last section, the results of the survey with 683 participants are analyzed.