Konumlandırma, marka stratejileri ve cep telefonu markalarına yönelik bir araştırma


Tezin Türü: Doktora

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2000

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: ŞAKİR ERDEM

Danışman: Aypar Uslu

Özet:

Günümüzde dünya ekonomisindeki yaşanan gelişmeler, modern pazarlama anlayışının doğmasına sebep olmuştur. Modern pazarlama anlayışının özünde müşteri odaklı pazarlama anlayışı yer almaktadır. Kısacası, pazar satıcı nitelikli bir yapıdan alıcı nitelikli bir yapıya geçmiştir. Alıcı nitelikli bir pazarın doğması firmalar için; pazar bölümlendirmesi yapmayı , bölümlendirilen bu pazarda bir hedef pazar belirlemeyi ve en son olarak da belirlenen hedef pazarda yarattığı markayı konumlandırmayı; çok daha önemli bir hale getirmektedir. Konumlandırmanın, marka stratejileri ile desteklenmemesi, müşterilerde hedeflenen marka bağımlılığını yaratmaya engel olabilmektedir. Bu çalışmanın birinci bölümünde , konumlandırma ve marka stratejileri ile ilgili temel kavramlar olan ; Pazar Bölümlendirme ve Pazar hedefleme konuları kısaca açıklanmaktadır. İkinci bölümde ise çalışmanın teorik esaslarını oluşturan ; Konumlandırma ve Marka konuları üzerinde ayrıntılı bir biçimde durulmaktadır. Çalışmanın üçüncü bölümünü oluşturan araştırma bölümünde; konumlandırma ve marka stratejileri ile ilgili , cep telefonu markaları üzerine bir araştırma ve bu araştırmanın sonuçlarının değerlendirmesi bulunmaktadır. SUMMARY In recent years , development of the world economy causes the creatıon of modern marketing concept. Customer oriented marketing is the core of modern marketing concept . However , demand oriented market takes place the supply oriented market. By the starting of demand oriented marketing ; market segmentation , select a target market in this segmented market , positioning the brand on this target market ; becomes more important for the firms. If the positioning does not support by the brand strategies ; evaulate a brand loyalty will be very difficult for the firms. The first section of this thesis ; market segmentation and target market concepts are briefly expained, which were important for explaining the positioning and brand strategy. Second section of this thesis , Positioning and Brand consepts are being explained as the core of this research. Research section is the third section of this thesis. A research focused on mobile phones is being done on this research. After the research , evaulatıons about research foundatıons