Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2013
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: Şeyma Karatepe
Danışman: ALİ KÖSE
Özet:Cinsiyet ve toplumsal cinsiyet 20. Yüzyıl sosyal bilimlerinde merkezi konuma sahip birbiri ile ilintili iki kavramdır. Ayrıca bu iki kavram psiko-sosyal anlamda insanın kendini anlamlandırma serüveninde önemli bir yere sahiptir. Bu alanda yapılan çalışmalar da bu serüveni farklı perspektiflerden ele almaktadır. Cinsiyetsizleşme ise cinsiyetin bireysel tercih noktasında geldiği son aşamadır. Değişim ve dönüşümün yüksek seviyelerde olduğu günümüzde insanlar kadın veya erkek olmak gibi cinsiyetsiz olmayı da tercih edebilmektedirler. Cinsiyetsizleşme fikir bazında olabileceği gibi giyim-kuşam gibi günlük tercihlerde, çocuk yetiştirme ve eğitme gibi yakınlarımızı da ilgilendiren konularda da olabilmektedir. Birçok teorisyen konuya farklı noktalardan yaklaşmıştır. Üniversite Öğrencilerinde Cinsiyetsizleşme tezi farklı cinsiyetsizleşme anlayışları çerçevesinde Türkiye’deki farklı illerdeki üniversitelerde okuyan öğrencilerin cinsiyet rollerini ve cinsiyetsizleşme oranını ölçmeyi amaçlamaktadır. Ayıca çalışmada cinsiyetsizleşme olarak ele aldığımız androjen ve belirsiz cinsiyet rollerini tercih eden katılımcıların sosyo-demografik özellikleri ile cinsiyetsizleşme ilişkisi de ele alınmıştır. Anahtar Kelimeler: Cinsiyetsizleşme, Androjenlik, Biyolojik Cinsiyet, Toplumsal Cinsiyet ABSTRACT Sex and the gender are two relevant conceptions which centrally located at the social sciences of 20 century. This two concept have an important role at the meaning of self on the psychosocial perspective. Studies about the area handle this process from the different projections. Genderlessness is the last phase of the individual preference of gender process. Nowadays that passes with high levels of change and transformation, people can select the genderless situation like being woman or man. Genderlessness can be seen not only in thought level but also in different areas like clothing choose, child rearing and education. Many theoreticians approached the subject from several points of view. This Genderlessness of Undergraduate thesis intends to measure the genderlessness and gender roles of university students educated in the different city of Turkey, on the frame of different genderlessness conceptions. Additionally, the relation between the genderelessness and sociodemoghraphic features of participant who prefer androgyny and unspecified gender that classified under the genderelessness heading was discussed in this thesis. Key Words: Genderlessness, Androgynous, Sex, Gender,