Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Gazetecilik Bölümü, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2009
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: ŞERAFETTİN EKİCİ
Danışman: ERHAN AKYAZI
Özet:Modern teknolojilerin gelişmesiyle birlikte yeni iletişim ortamları ortaya çıkmıştır. Bu iletişim ortamları arasında en önemlisi ve en hızla yayılanı internettir. Bu çalışmamızda internetin bir iletişim ortamı olarak yeri ve özellikleri, regülasyon terimi ve internetin regülasyonu incelenmeye çalışılmıştır. İncelemeler sonucunda; 1. İnternetin bir yeni medya ortamı olarak ortaya çıktığı ve kişiler arası, örgüt içi ve kitlesel iletişim aracı ortamı olarak kullanıldığı, 2. İnternetin regülasyonu ile ilgili yasal düzenlemelerin son yıllarda yapılmaya başladığı, Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu’nun regülatör kurum olarak ortaya çıktığı görülmüştür. ABSTRACT New media areas have appeared after modern technological development. The most important and expansive one of new media is the Internet. It is analysed the internet as media, the characteristics of the internet as a media tool, the term of regulation and the regulation of the internet in this thesis. After our analysis we conclude that; 1. The Internet has appeared as a new media and begun to use a new media tool as interpersonal communication, organizational communication, and mass communication. 2. The codification about regulation of the internet has been started recently and It has appeared Information and Communication Technologies Authority as regulation authority on telecommunication area.