Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Gazetecilik Bölümü, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2015
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: EKREM ÖZTÜRK
Danışman: AHMET ÇETİNKAYA
Özet:YENİ İLETİŞİM TEKNOLOJİLERİ BAĞLAMINDA HABER ÜRETİM SÜRECİ VE SOSYAL MEDYA KULLANIMI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA Yeni iletişim teknolojilerinde her geçen gün yeni bir gelişme yaşandığı görülmektedir. Bu gelişmeler ve onun neticesinde ortaya çıkan sosyal medya da gazeteciliği fazlasıyla etkilemektedir. Sosyal medyanın hayatımıza girmesi, insanların habere erişim ve haberi tüketme yollarını değiştirdiği gibi, gazetecilik mesleğinde de değişime yol açmıştır. Gazeteciler, sosyal mecraları haber konusu bulma, araştırma, haber kaynaklarına ulaşma ve haberlerini yayma platformu olarak kullanmaktadırlar. Bu çalışma ile iletişim teknolojilerindeki gelişmeler bağlamında sosyal medyanın haber üretim sürecini nasıl etkilediği ele alınmıştır. İlk olarak konu ile ilgili literatür taraması yapılmıştır. Daha sonra da medya çalışanları ile yüz yüze ve elektronik posta aracılığıyla derinlemesine mülakatlar yapılmıştır. Anahtar Kelimeler: Yeni İletişim Teknolojileri, Sosyal Medya, Haber, Haber Üretim Süreci ABSTRACT A RESEARCH ON USE OF SOCIAL MEDIA AND NEWS PRODUCTION AND THE STRUCTURE OF NEWS IN THE CONTEXT OF NEW COMMUNICATION TECHNOLOGIES Every day, a new development is observed in communication technologies. These developments and the emergence of the social media as a result, have important effects on journalism. As social media has entered our lives, it changed the way people consume and access news, and also led to a change in the professional journalism. Journalists use social media platforms to discover hot news stories, to make search on a certain news item, to access sources of news and to spread news. This study discusses how social media affects the news production process, in the context of new communication technologies. First, a literature survey on the subject is performed. Then, extensive face-to-face and on-line interviews are conducted with media crew. Keywords: New Communication Technologies, Social Media, News, News Production