Kent kültürü özelinde alışveriş merkezleri ve tüketim toplumu ilişkisi


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2016

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: Erdem Varol

Danışman: KIVANÇ NAZLIM TÜZEL URALTAŞ

Özet:

KENT KÜLTÜRÜ ÖZELİNDE ALIŞVERİŞ MERKEZLERİ VE TÜKETİM TOPLUMU İLİŞKİSİ Alışveriş merkezleri gün geçtikçe kentlerin sembolleri, yeni nesil çarşıları olmaktadır. Kent kültürünün birer unsuru olmaya başlayan alışveriş merkezleri kentli tüketicilerin alışveriş yapma tercihlerinin değişmesine ve dönüşmesine neden olmaktadır. Tüketici davranışlarının tüm üretim ve tüketim dünyası için en önemli veri kaynağı olduğu günümüzde, bu davranışların alışveriş merkezleri tarafından nasıl yönlendirildiği, sadece tüm ihtiyaçlarını aynı yerde karşılamak amacıyla değil artık tamamen birer sosyalleşme mekanı haline gelmesi dikkat çekicidir. Bu araştırmada, kentli tüketicilerin, alışveriş merkezlerine olan ilgileri ve bu merkezler hakkındaki tutum ve davranışları incelenmiştir. Anahtar Kelimeler : Tüketim Toplumu, Tüketim Kültürü, Tüketim, Kent, Şehir, İstanbul, Flanör, Kent Kültürü, Alışveriş Merkezleri, İletişim Bilimleri. ABSTRACT THE RELATION BETWEEN SHOPPING MALLS AND CONSUMERIST SOCIETY IN TERMS OF URBAN CULTURE Day after day, shopping malls have been symbols of urbans and new-gen downtowns. Shopping Malls have started been part of urban culture and they lead to change urban consumers’ behavior. Today, consumers’ behavior are the most knowlegde sources for manufacturers and consumption culture. Remarkably, Not only consumers meet its necessities but also they meet their social needs how to these behaviors are directed by shopping malls. In this survey, it has studied urban consumers’ interests, opinions and attitudes about shopping malls. Keywords : Consumer Culture, Consumption, Consumption Society, Urban, City, İstanbul, Flaneur, Urban Culture, Shopping Malls, Communication Science