Yönetici ve işgören arasındaki iletişimin kalitesi ile örgütsel bağlılık ilişkisi üzerine bir araştırma


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, İşletme Fakültesi, İşletme Bölümü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2008

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: GÖKÇEN ERBAŞ

Danışman: OLCAY BİGE AŞKUN

Özet:

YÖNETİCİ VE İŞGÖREN ARASINDAKİ İLETİŞİMİN KALİTESİ İLE ÖRGÜTSEL BAĞLILIK İLİŞKİSİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA Günümüz koşullarında, işletmelerde insan kaynakları yönetiminin üzerinde durduğu önemli konulardan biri de çalışanların örgüte bağlılıklarını sağlamaktır. Kaliteli iletişim, bu bağlılığı sağlamanın yollarından biri olarak gösterilmektedir. Bu düşünceden hareketle gerçekleştirilen bu çalışmada, iletişim kalitesi ve örgütsel bağlılık konuları işlenmiş ve çalışma bir araştırma ile son bulmuştur. İlk kısımda araştırmanın konusu olan yönetici ve işgören kavramları işlenmiş, ikinci bölümde iletişimin ve örgütlerde iletişimin özelliklerine ve süreçlerine değinilmiştir. Üçüncü bölümde ise örgütsel bağlılık ve ilgili kavramlar üzerinde durulmuştur. Çalışmanın amacı, bir kurumda çalışan astlar ve üstler arasındaki iletişim kalitesinin örgütsel bağlılıklarına etkisinin incelenmesidir. Bu araştırmaya bir bankanın İstanbul’da yer alan 11 şubesindeki alt ve orta düzey çalışanlar katılmıştır. Bulguları toplamak için iletişim kalitesi anketi, örgütsel bağlılık anketi ve demografik bilgi formu kullanılmıştır. Çalışmanın bulguları, ast ve üst arasındaki iletişim kalitesinin örgütsel bağlılığı arttırdığını ortaya koymuştur. ABSTRACT A RESEARCH ABOUT ORGANIZATIONAL LOYALTY AND THE QUALITY OF COMMUNICATION BETWEEN THE MANAGER AND THE EMPLOYEE In these days, one of the most important subjects that human resource management deliberates in enterprises is providing loyalty between employees and organization. It is shown that good communication is a way of providing this loyalty. In this study which is prepared according to this idea, quality of communication and organizational commitment subjects are done and the study is ended with a research. At first part, manager and employee concepts which are the subjuct of the study are done. At second part the properties and the processes of the communication and commnication at organizations are mentioned. Finally at third part, organizational loyalty and releated concepts are deliberated. The purpose of the study is observing the effect of the quality of the communication between subordinates and superiors to their organizational loyalty. Law and middle employees who take a part at 11 branches of a bank in İstanbul are attended this study. For collecting the finds, communication quality questionnaire, organizational commitment questionnaire and demographic information form is used. According to the finds of the study it is stated that the quality of the communication between subordinates and superiors increases the organizational loyalty.