Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Spor Bilimleri Fakültesi, Beden Eğitimi ve Spor Eğitimi Bölümü, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2019
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: MURAT BAHRİ ALARSLAN
Danışman: Ayşe Oya Erkut
Özet:
Bu
araştırmada, oyun ve fiziki etkinlikler dersinin ilkokul öğrencilerinin okula
bağlanma düzeylerine etkisinin değerlendirilmesi araştırılmıştır. Araştırmada
oyun ve fiziki etkinlikler dersinin yapılmasıyla, okula bağlanma arasında
ilişkisel tarama modeli kullanılarak aşağıdaki sorulara cevap aranmıştır:
1. Oyun
ve fiziki etkinlikler dersinin düzenli yapılmasının okula bağlanma düzeyine
etkisi var mıdır?
2. Oyun
ve fiziki etkinlikler dersinin düzenli yapılmamasının okula bağlanma düzeyine
etkisi var mıdır?
3. Oyun
ve fiziki etkinlikler dersinin uygulanmasının ilkokul öğrencilerinin okula
bağlanma düzeylerine öğrenci cinsiyeti açısından etkisi var mıdır?
4. Oyun
ve fiziki etkinlikler dersinin uygulanmasının, devlet okulu ve özel okula devam
eden ilkokul öğrencilerinin okula bağlanma düzeyleri arasında fark var mıdır?
5. Oyun
ve fiziki etkinlikler dersinin uygulanmasının, spor salonu olan ve spor salonu
olmayan okullardaki ilkokul öğrencilerinin okula bağlanma düzeyleri arasında
fark var mıdır?
6. Oyun
ve fiziki etkinlikler dersinin uygulanmasının ilkokul öğrencilerinin okula
bağlanma düzeylerine öğretmenlerinin lisanslı sporcu geçmişi ya da halen
lisanslı sporcu olması açısından fark var mıdır?
7. Oyun
ve fiziki etkinlikler dersinin uygulanmasının ilkokul öğrencilerinin okula
bağlanma düzeylerine öğretmenlerinin Fiziksel Etkinlik Kartlarını kullanmaları
açısından fark var mıdır?
8. Oyun
ve fiziki etkinlikler dersinin uygulanmasının ilkokul öğrencilerinin okula
bağlanma düzeylerine öğretmenlerinin oyun oynuyorum derleme kitapçığı
kullanmaları açısından fark var mıdır?
9. Oyun
ve fiziki etkinlikler dersinin uygulanmasının ilkokul öğrencilerinin okula
bağlanma düzeylerine okullarında yeterli spor malzemesi bulunması açısından
fark var mıdır?
Araştırmanın örneklemini,
Küçükçekmece ilçesindeki Sefaköy 100. Yıl İlkokulu, Nasrettin Hoca İlkokulu,
Özel Halkalı Bil Koleji İlkokulu, Özel Etki İlkokulu 3 ve 4.sınıflarında
öğrenim gören, yaşları 8 ile 12 arasında olan
355 kız, 340 erkek olmak üzere toplam 695 öğrencileri oluşturmuştur.
Araştırmada iki veri toplama aracı
kullanılmıştır. Bunlar; kendi
hazırladığım “Kişisel Bilgi Formu” ve Türkçe Formunun Geçerlik ve Güvenirlik
Çalışması Savi, F. (2011) tarafından yapılan “Çocuk ve Ergenler İçin Okula
Bağlanma Ölçeği (OBÖ-ÇE)” dir.
Çalışmada elde edilen bulgular
değerlendirilirken, istatistiksel analizler için SPSS Windows 22.0 programı
kullanılacaktır. Çalışma verileri değerlendirilirken tamamlayıcı istatistiksel
metodların (Ortalama, Standart sapma, Frekans) yanı sıra niceliksel verilerin
karşılaştırılmasında normal dağılım gösteren parametrelerin gruplar arası
karşılaştırmalarında “One-Way Anova testi” kullanılmıştır. Normal dağılım
gösteren parametrelerin iki grup arası karşılaştırmalarında
“Independent-Samples t testi”, normal dağılım göstermeyen parametrelerin iki
grup arası karşılaştırmalarında ise “Regresyon Analizi” kullanılmıştır. Anket
puanlarına ilişkin korelasyonlarda, normal dağılım gösteren parametreler
arasındaki ilişkinin incelenmesi için
Pearson, normal dağılıma uygunluk göstermeyen parametreler arasındaki
ilişkilerin incelenmesinde “Spearman’s rank korelasyon analizi” kullanılmıştır.
Anlamlılık p<0.05 düzeyinde belirlenmiştir.