Sosyal medyadaki yeni kanaat önderlerinin (fenomenlerin) gençler üzerindeki etkileri


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Radyo, Televizyon ve Sinema Anabilim Dalı, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2019

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: FİGEN İREN

Danışman: Şeyda Barlas Bozkuş

Özet:

ÖZET SOSYAL MEDYADAKİ YENİ KANAAT ÖNDERLERİNİN (FENOMENLERİN) GENÇLER ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ Hızla gelişen iletişim teknolojileriyle birlikte kişisel bilgisayarlar, akıllı telefonlar vb. hayatımıza girdi. Bu araçların birbirine bağlanması düşünülerek internetin geliştirilmesi ve Web 2.0 teknolojisinin kullanılmasıyla sosyal medyanın doğumu gerçekleşti. Günümüzde sosyal medya kullanımı oldukça yaygındır. Günlük hayatımızın bir parçası haline gelen sosyal medya ağları gençler için olumlu ve olumsuz birçok etkiyi barındırmaktadır. Bu çalışmamızda bir nevi kanaat önderi olarak adlandırdığımız sosyal medya fenomenlerinin gençler üzerindeki etkilerinin bulunması amaçlandı. Çalışmanın ilk bölümünde kitle iletişimi hakkında bilgi verildi. İkinci bölümde internet kullanımı ve sosyal medya üzerinde duruldu. Üçüncü bölümde Türkiye’deki gençlik kültüründen söz edildi. Dördüncü bölümde araştırma hakkında bilgi verildi. Beşinci bölümde araştırmaya yönelik bulgulardan bahsedildi. Son olarak araştırmanın sonucu hakkında bilgi verildi. Yapılan çalışma sonucunda, fenomenlerin gençler üzerinde düşüldüğü kadar etkili olmadığı görüldü. -------------------- THE EFFECT OF NEW OPINION LEADERS (INFLUENCERS) IN SOCIAL MEDIA ON YOUNG PEOPLE With rapidly changing communication technology, personalised computers, smart phones the have entered our lives. These tools can now be connected to each other with the development of the internet and Web 2.0 technology which has provided the rise of social media. Currently, the usage of the social media is wide spread. It has become part of our everyday lives and has negative as well as postive impacts on the younger generations. In a way, through this research, we aim to investigate the impact popular influencers in social media have on the younger generations. In this study, the aim of the youth effects of social media influencers, which we call a kind of opinion leader, was aimed. In the first part of the study, information was given about mass communication. The second part focused on the use of the internet and social media. In the third part, the youth culture in Turkey was discussed. In the fourth chapter, information about the research was given. In the fifth chapter, the research findings were mentioned. Finally, information was given about the results of the research. As a result of the study, it was seen that the influencers were not as effective on the young people as they were thought to be.