Diyanet Aylık derginin yetişkin din eğitimi açısından değerlendirilmesi


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, İlahiyat Fakültesi, Felsefe ve Din Bilimleri Bölümü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2008

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: HAFİZE ESRA KURT

Danışman: EMİNE KESKİNER

Özet:

DİYANET AYLIK DERGİNİN YETİŞKİN DİN EĞİTİMİ AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ Son yıllarda din eğitimcileri yetişkin din eğitimine daha çok yönelmeye başlamışlardır. Bu eğilimin önemli bir nedeni dinin muhatabının yetişkinler olmasına rağmen yetişkin din eğitimi hakkında yeterli sayıda araştırmanın yapılmamış olmasıdır. Din eğitimi konusunda ülkemizde halkı aydınlatmakla görevli bir devlet kurumu olarak faaliyet gösteren Diyanet İşleri Başkanlığı hakkında yapılan araştırmalar da yeterli değildir. Çalışmamızda, pek çok koldan halka bilgi vermek için uğraşan bu kurumun süreli yayınlarından Diyanet Aylık Dergi’nin içeriğinin yetişkin din eğitimine ne kadar uygun olduğu araştırılmış, elde edilen sonuçlar yetişkin din eğitimi açısından değerlendirilmiştir. Derginin yetişkin din eğitimi için önemli görülen konulara yeterince yer vermemesi dikkat çekmiştir. Fakat bu önemli konular ele alındığı kadarıyla incelendiğinde pek çok yönden yetişkin din eğitimi amaç, metot ve yöntemine uygun olduğu tespit edilmiştir.