Mobil uygulama teknolojisi destekli beden eğitimi ve spor dersinin 7. ve 8. sınıf öğrencilerinin hentbol performansları üzerine etkisinin incelenmesi


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2020

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: Serap Sümer

Danışman: FATİH DERVENT

Özet:

Günümüzde hayatımızın her alanında teknolojiyle iç içe büyüyen bir nesil yetişmektedir. Bu neslin ihtiyaçları ve bu ihtiyaçları öğrenme tarzları da farklılaşmaktadır. Eğitim sisteminde her zaman “nasıl daha iyi öğretilebilir” olgusu sorgulanmakta ve yeni arayışlara girilmektedir. Gelenekselleşen öğretim modelleri ve metotları teknoloji çağı çocuklarına yeni bilgileri öğretmede artık yetersiz kalmakta ve onların öğrenme tarzlarına çoğu zaman uymamaktadır. İşte bu öğrenme tarzına ayak uydurma çabaları içerisinde yeni bir öğrenme modeli olan mobil öğrenme kavramı ortaya çıkmıştır. Eğitimde mobil cihazlar öğretimin sadece sınıfla sınırlı kalmasını ortadan kaldırıp her an ve her yerde bilgiye ulaşma imkânı sağlamaktadır. Mobil öğrenme, zamandan ve mekândan bağımsız olarak öğrenme fırsatı tanımasından dolayı kişiye zamansal ve mekânsal olarak tasarruf sağlamaktadır. Bireyi bir mekânla sınırlamamak da bilgiye her zaman ulaşabilme fırsatı sunmaktadır. Okullarda öğretilmek istenilen bilgi ve beceriler de oyunlar, videolar, animasyonlar vb. mobil uygulama ve araçlar sayesinde daha eğlenceli ve daha etkili bir şekilde öğretilebilmektedir. Bu çalışmanın amacı; mobil teknolojisi destekli öğretimin beden eğitimi ve spor derslerinde, 7. ve 8. sınıf öğrencilerinin hentbolda pas, top sürme, 7 metre atışı, şut, ve aldatma performanslarına etkisini görmektir. Araştırmanın örneklemini, 2019-2020 eğitim-öğretim yılı Bursa ili İnegöl ilçesi evreni oluşturmaktadır. Bu evren içinden örneklemi araştırmaya gönüllü olarak katılan 7. ve 8. sınıf (12-14 yaş) 32 ortaokul öğrencisi oluşturmaktadır. Uygulamalar 5 hafta boyunca ders programına uygun olarak ikişer saatlik (40+40 dakika) beden eğitimi ve spor derslerinde mobil teknolojisi uygulaması Coach’s Eye (koç gözü) kullanılarak yapılmıştır. Araştırmanın nicel bölümünde öğrencilere kontrol grupsuz öntest-sontest (1. ve 7. haftalar) desen uygulanmıştır. Ön test- son test olarak Mülazımoğlu (2007) tarafından geliştirilen hentbol beceri testi uygulanmıştır. Nicel veriler üzerinde yapılan analiz sonuçlarına göre; öğrencilerin ön test -son test sonuçlarında istatistiksel olarak anlamlı bir fark olduğu, tespit edilmiş ve öğrencilerin performanslarında artış olduğu belirlenmiştir. Araştırmanın nitel bölümünde ise öğrencilere deneyimlerini öğrenmek amacıyla birer hafta arayla uygulama sonlarında yansıtıcı günlük soruları sorulmuştur. Nitel verilerin çözümlenmesi için içerik analizi kullanılmıştır. Yapılan nitel analiz sonuçlarına göre genel olarak öğrenme-öğretme ortamında kullanılan mobil uygulama teknolojisinin, öğrenciler üzerindeki etkisinin yüksek olduğu ve genelde olumlu sonuçlar doğurduğu görülmüştür. Mobil uygulama teknolojisi kullanımının, özellikle öğrencilerin motivasyonunu arttırdığı, bilgiye hızlı bir şekilde ulaşılabilmelerine fırsat verdiği ve derse olan ilgilerinde artış gösterdiği sonucuna ulaşılmıştır. -------------------- Today, in every one of our lives, a generation that grows with technology grows. The learning styles required by this generation also differ. The concept of “how to be better taught” is always questioned for educational purposes and enters new searches. Traditional knowledge teaching models and methods are no longer sufficient to teach new age information to technology-age children, and time fits according to their learning styles. Here is a new learning model, the mobile learning stage has emerged. Mobile devices in education should eliminate the limitation of teaching to the classroom. Mobile learning has been defined as an opportunity to learn independently of time and space. Not limiting the individual to a space. Games, videos, animations, etc. Thanks to the mobile application and tools can be taught more fun and more effective way. The aim of this study; mobile technology assisted physical education and sports classes, 7th and 8th graders handball pass, top riding, 7 meter shot, smash, and deception is to see according to their performance. Use the sample of the research in the universe of Inegöl district of Bursa province in 2019-2020 academic year. For 7th and 8th grade (12-14 years) 32 middle school students. Applications For 5 weeks, in accordance with the syllabus, they work on mobile technology application Coach Eye in physical education and sports classes in two skies (40 + 40 minutes). Pretest-posttest (1th and 7th weeks) patterns were applied. Handball skill test provided by Mülazımoğlu (2007) was applied as pre-test and post-test. According to the results of the analysis on quantitative places; It was found that there was a significant difference as made in the results of pre-test-post-test before. In the qualitative part of the study, students were asked reflective daily questions at the end of the application with one week intervals to learn their experiences. Content analysis was used to analyze the qualitative data. According to the results of the qualitative analysis, it is seen that the mobile application technology used in the learning-teaching environment has a high impact on the students and generally has positive results. It has been concluded that the use of mobile application technology increases the motivation of students, enables them to reach information quickly and increases their interest in the course.