İşletmelerde performans yönetimi sistemi ve hizmet işletmesinden bir örnek


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, İşletme Fakültesi, İşletme Bölümü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2006

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: GÖKTUĞ GÖZÜTOK

Danışman: OLCAY BİGE AŞKUN

Özet:

Bir işletmenin başarısını doğrudan etkileyen en önemli faktör insan kaynağıdır. İşletmelerde çalışanların performansının etkin olarak ölçülmesi ve dikkatli bir şekilde yönetilmesi gereklidir. Bu tezde, performans yönetimi sisteminin sağladığı, performans ölçümünde ve yönetiminde kullanilan, araç ve yöntemler incelenmistir. Performans yönetimi sistemi, işletme hedeflerinin belirlenmesinde, sonuçların ölçülmesinde ve iç işleyişte anlam kazandırması açısından kapsamlı bir sistemdir. İşletme yapısına uygun ve etkin bir şekilde uygulanan performans yönetimi sistemi işletme çalışanları ile ilgili planlama, kontrol, yönlendirme, değerlendirme ve geliştirme gibi çok önemli işlevleri yerine getirerek hedeflerin başarılmasında ve motivasyonun artmasında çok önemli rol oynar. Bu tez, bir hizmet işletmesinin 2004 yılı itibarıyle performans yönetimi sistemi uygulamalarını, performans ölçüm ve yönetim sisteminin önemini ve değerlendirme yöntemlerinden biri olan hedeflere göre yönetim ve yetkinlik temeline dayanan değerlendirme yönteminin adapte edilmesi ile ilgili çalışmayı içermektedir. Bu çalışmada işletmenin 2004 ve 2005 performans sonuçları incelendiğinde hedeflere göre yönetim ve yetkinliklere dayalı performans değerlendirme ve ödüllendirmenin sonuç odaklı çalışmayı sağladığından dolayı çalışanların ve organizasyonun başarıya ulaşması ve yöneticilerin tatmini gözlemlenmiştir.