Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2010
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: BURCU NAŞİDE BAYRAKTAR
Danışman: Şakir Erdem
Özet:Anahtar Kelimeler : Marka, Marka Bilinirliği,Yazılı Basın PAZARLAMA YÖNETİMİNDE MARKA BİLİNİRLİĞİ’NİN ÖNEMİ VE YAZILI BASIN SEKTÖRÜ ÜZERİNE UYGULAMA Bu araştırma yazılı basın sektöründe bulunan gazetelerin marka bilinirlik düzeylerini belirlemek ve marka bilinirlik düzeylerine etki eden nedenlerin tüketicilerin demografik özelliklerine göre farklılaşıp farklılaşmadığını incelemek amacıyla hazırlanmıştır. Amaç doğrultusunda hazırlanan anket 2009 yılı Aralık ayında İstanbul ili Kadıköy ilçesinde yaşayan rastgele seçilmiş 270 kişiye uygulanmıştır. Anketten elde edilen veriler bilgisayar ortamında SPSS 15.0 istatistiksel programı yardımıyla analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda; yazılı basın sektöründe en bilinen marka Hürriyet, ikinci Milliyet ve üçüncü Sabah gazetesi olduğu, tüketicilerin markayı bilme nedenlerinin ise demografik özelliklerine göre değişim gösterdiği sonuçlarına varılmıştır. Keywords : Brand, Brand popularity, print media sector ABSTRACT THE IMPORTANCE OF BRAND AWARENESS IN MARKETING MANAGEMENT AND AN APPLICATION ON PRINT MEDIA SECTOR This study has been prepared in order to establish the brand popularity level of the newspapers in print media sector and to examine whether the reasons affecting the brand popularity level differ with the demographic features of the consumers. The survey, which was prepared in accordance with this purpose, was applied to randomly chosen 270 persons in the year 2009 living in the province of Istanbul, district Kadıköy. The data obtained from the survey has been analyzed on computer with the aid of SPSS 15.0 statistical program. In consequence of the study, it has been established, that the most known brand in print media sector is the newspaper Hürriyet, the second is Milliyet and the third is Sabah and that the brand knowledge reason of the consumers differs according to the demographic features.