INVESTIGATION OF BRAND LOYALTY IN THE FAST MOVING CONSUMER GOODS (FMCG) SECTOR


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Endüstri Mühendisliği (İngilizce) Anabilim Dalı, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2019

Tezin Dili: İngilizce

Öğrenci: SELİN SILA KARAKAŞ

Danışman: Bahar Sennaroğlu

Özet:

Hızlı tüketim ürünlerinden biri olan kişisel bakım ürünleri, tüketici tarafından benimsenmişse tüketici ile marka seçimi sonrasında bir bağ oluşmaktadır. Marka sadakati olarak tanımlanan bu eylemi, piyasada firmalar uzun süreli müşteri oluşturmakta kullanmakta ve tercih edilen bir metod olarak uygulamaktadır. Çalışma kapsamında yapılan anket ile, kişisel bakım ürünlerinde tüketicilerin marka sadakatinin, market faktörleri 4P’s (Ürün, Fiyat, Dağıtım/Yer, Promosyon) ve marka iletişimi kavramı ile olan ilişkisi olup olmadığı incelenmektedir. Bu çalışmada, Marka Sadakati, marka faktörleri (Ürün, Fiyat, Dağıtım/Yer, Promosyon) ve Marka İletişimi kavramlarının tanımı yapılmakta ve anket ile toplanan data ile ki-kare testine dayalı olarak yapılan analizin sonuçları değerlendirilmektedir -------------------- As one of the FMCG products, personal care products creates a new bond with the customer if adopted by the customers after selecting the brand. This action is defined as the brand loyalty, the firms form long-term customers in the market and applied as a preferred method in the market. In the context of this study, the relationship between the brand loyalty and marketing 4P’s (Product, Price, Placement, Promotion) and the brand communication is examined with the survey made. Within the study, the terms brand loyalty, marketing 4P’s (Product, Price, Placement, Promotion) and Brand Communication are defined, and the result of the analysis based on chi-square test is evaluated which is performed on the data collected by a survey.